Jump to content
Sign in to follow this  
Raine Salisbury

Raine Salisbury

Recommended Posts

Algemeen:

Naam:Raine Salisbury

Leeftijd en Verjaardag: 18, geboren op 16 maart 1819

Schooljaar en Afdeling: 7e jaar, Zwadderich

Politieke Voorkeur: Magisch verbond

Achtergrond:

Familiesituatie & Geschiedenis in het kort:

Zusje: Summer Salisbury

Ik ben de tweede zoon van een slager. Mijn vader Raine sr. werkte in de slagerij van Salisbury. Een belangrijk stadje in de provincie Wiltshire in het Zuiden van Engeland. Mijn moeder Anna was wasvrouw en daarnaast huisvrouw en moeder van een lange sliert kinderen. Boven mij heb ik een broer, William, die naar mijn opa is vernoemd. Onder mij heb ik nog zes broertjes en zusjes, van alles leeftijden. Het was een drukke boel bij ons thuis, altijd iemand om mee te praten, of mee te spelen of om ruzie mee te hebben. De oudere kinderen zorgden voor de jongere, de oudere meisjes hielpen ma in het huishouden en de jongens hielpen mee met werken, vanaf dat ze 7 jaar oud waren. William hielp pa in de slagerij. Ik werd loopjongen en rende met de zware leveringen door alle straten van de stad. Het leven had een vast patroon en duidelijkheid. Als ik zestien was zou ik gaan trouwen en mijn eigen gezin stichten. Ik had al een oogje op Mary, de dochter van de slager. Dit alles veranderde echter op mijn 11e...

Zoals al verteld had ik een heel normaal leven. Het leven dat iedere zoon uit een arbeidersgezin zou hebben. Vanaf mijn zevende vulde de dagen zich met school en werken. Niet in het huishouden, want dat moesten de meisjes doen, maar wel in en om de slagerij en de mannenklussen in het huis, zoals het repareren van een hek of een bed of het poetsen van de laarzen van pa en daarnaast natuurlijk nog huiswerk. Omdat ik een sterke jongen was met vlugge benen, mocht ik al snel de leveringen van mooie stukken vlees naar de huizen van de rijke dames en heren brengen.

’s Avonds na een lang dag werken en studeren, was ik moe. Dan vulde ik mijn tijd met het spelen met mijn jongere broertjes en zusjes, of een stuk wandelen met mijn broer William. Alleen op zondag waren we vrij. Die dag ging ik in bad en moesten we naar de kerk. Je had dan je enige paar schone kleren aan. Op die dag ging ik ook met andere jongens om van mijn leeftijd, die kende ik al van school, maar dan heb je ook tijd om te praten. De gesprekken gingen vanaf dat ik een jaar of tien was over de meiden en met welke je wel zou willen kussen. Ook werden er veel grappen gemaakt, over elkaar, over de pastoor, over de sloerie van de stad, Josie, die met veel te blote kleding liep en de zoon van de bakker, de schoenmaker en twee agenten had gezoend en misschien nog wel veel meer had gedaan. Het waren mijn vrienden hoe dan ook.

Dit leven veranderde in de maanden voor mijn elfde verjaardag. Door een langs denderende koets, viel ik in het water van de rivier Avon. Zwemmen kon ik niet, dus het was niet gek dat ik paniek raakte. Ik spartelde in volle macht, probeerde te voorkomen dat het ranzige water mijn longen vulde... en toen gebeurde er iets raars. Door het wapperen met mijn armen en benen, kwam ik iets boven het water te zweven.. heel even maar.. maar het was genoeg om mijn handen aan de rand van de kade te krijgen en mezelf weer op het droge te hijsen. Daarna ging alles heel snel. Mijn ouders lieten me niet meer naar buiten, omdat dit nieuwtje als vuur door de gemeenschap werd verspreid. Niet veel later arriveerde er een gids met een brief en ontdekte ik dat ik een tovenaar was.

Natuurlijk was in eerste instantie in shock, maar je wordt in het nieuwe leven gesleurd en je went er snel genoeg aan. Toch waren de eerste weken op Zweinstein het moeilijkst. Ik miste mijn familie en mijn oude leven. Ik kom maar moeilijk accepteren wat ik was en hoe grootschalig dat mijn leven zou veranderen en met name het feit dat ik geen keuze had in de gang van zaken. De beslissing om naar de magische school te gaan, werd me opgedrongen.

Nu ben ik drie jaar verder. De tijd heeft de wonden van het gemis en de heimwee in grote delen geheeld. Daarbij was het ontstaan van nieuwe vriendschappen en bondgenoten uiteraard ook een helende factor. Niet dat iemand hier ooit veel van heeft gezien. Anderen zwakte tonen moet je nooit doen, aan niemand, maar zeker niet aan tovenaars, die hebben meer middelen tot hun beschikking om je een loer te draaien.

Burgerlijke staat: Relatie met Elara Burrows

Beroep:Vroeger loopjongen, nu leerling op Zweinstein

Bloedlijn:Dreuzelbloed

Rijkdom:Gemiddeld.

Religie:Anglicaans

Publiekelijk gezicht:

Uiterlijk:Kort donkerblond haar, lichtbruine ogen, rechte wenkbrauwen,een duidelijke kaaklijn. De onderlip is iets voller dan de bovenlip. Verder heeft Raine een slank en atletisch postuur.

Toverstok:Eikenhout, drakenbloed.

Huisdier:Kat, silver tabby, drie jaar oud, mannetje

Patronus: Coyote

Karakterbeschrijving:

Positieve eigenschappen: (minimaal 3)

• Doorzetter 
  • Gestructureerd 
  • Netjes
  • Galant

Negatieve eigenschappen: (minimaal 3)

• Opportunistisch
  • Wantrouwend 
  • Einzelganger
  • Ziet vrouwen echter wel als het zwakkere ras (maar daarom is hij wel galant tegen ze)

OOC: (Niet verplicht)

Naam:Kelly

Welke andere karakters heb je? Veel

Lopende topics:

All kinds of monsters: Met Elara het bos in, op zoek naar Terzielers.

Het voordeel van leraar zijn, is dat je geen strafwerk kan krijgen: Dronken leraren slopen de leerlingenkamer, joepie

Mijn koninkrijk voor wat rust: Gezellig met Heaven en Agatha in de trein

Get Rekt Raine : Heaven confronteert Raine met zijn door een meisje opgelopen verwonding.

Pretentieus gemaskerde togafeesten zijn zó 1834 : Booze & bitches

Id sing a pirate song but Slytherin is too cool for those : Booze & bitches

A drug gone wrong : Aelin neemt een overdosis en Raine is een held op sokken.

Afgeronde topics:

Im not weak! Ontmoeting tussen Aelin en Raine, die niet geheel vlekkeloos verloopt.

Ja het kan altijd erger Ontmoeting tussen Daniella en Raine, die niet geheel vlekkeloos verloopt.

Grom, zucht en steun Ontmoeting tussen Elara en Raine, waarbij het eindigt met een kus.

Loop niet in je laatste schoenen Raine gaat op ziekenbezoek bij Aelin, nadat ze drie dagen in coma heeft gelegen door een overdosis. Het verloopt verrassend vriendelijk. Ontstaat er wellicht een vriendschap?