Jump to content
Sign in to follow this  
Thomas Wanderfield

Veelgestelde Vragen

Recommended Posts

Veelgestelde vragen over personagedossiers

Ik wil een dossier maken, maar waar vind ik hoe ik die moet schrijven?
Instructie voor het schrijven een een personagedossier vind je in dit topic.

Ik heb mijn personagedossier geschreven en gepost! Hoe word ik goedgekeurd en word ik buitenwerelder?
Post in dit topic dat je personagedossier klaar is om nagekeken te worden. Dan zal een BW-crewlid er zo snel mogelijk naar kijken. Als je personagedossier in orde is (en dat is het vrijwel altijd), wordt je direct verwelkomd als buitenwerelder. Moet je nog iets aanpassen, dan wordt dit in je personagedossier gepost.

Mag ik echt alles bedenken voor mijn karakter?
Niet alles. Om het RPG'en voor iedereen aantrekkelijk te houden, hebben we een paar eisen:
- We kunnen niet allemaal familie zijn van de oprichters van Zweinstein of andere beroemde mensen: wees creatief en verzin je eigen achtergrond, dat is veel leuker!
- Als je een bovennatuurlijke gave wilt hebben, de afstammeling van een flubberwurm wilt zijn of faunaat, weerwolf of iets dergelijks wilt zijn, zul je hiervoor een Speciale Eigenschap moeten aanvragen. Kijk daarvoor in dit topic.
- Houdt rekening met de wetten van de dreuzel- en toverwereld. Stelen mag niet, een draak als huisdier houden mag ook niet. Je mag je karakter uiteraard wetten laten breken zonder gepakt te worden, maar houdt het realistisch en leg uit waarom hij/zij niet in de problemen komt.
- Je karakter mag uit het buitenland komen, maar omdat verhuizen naar een ander land in de 19e eeuw niet zo gewoon is, moet je daar wel een goed verhaal bij hebben.

Hoe zet ik de link naar mijn personagedossier in mijn profiel?
Klik boven aan de pagina op je naam. In het menu dat nu verschijnt, klik je op "mijn instellingen". Je komt nu op een pagina waar je allerlei dingen kunt aanpassen en invullen. Zet bij "personagedossier" het linkadres van jouw dossier neer en klik onderaan op "bewaar wijzigingen".

Ik snap werkelijk niet waar ik mijn dossier moet posten!
Doordat we veel leden hebben, hebben we natuurlijk ook veel personagedossiers en om alles overzichtelijk te houden heeft alles zijn eigen plekje. Jouw personagedossier hoor je hier te posten.

Ik moet mijn personagedossier aanpassen om goedgekeurd te worden. Hoeveel tijd heb ik om mijn personagedossier aan te passen?
Als er een maand niets met je personagedossier gebeurt (en er dus geen aanpassing of reactie van jou komt), gaan we er vanuit dat je er niets meer mee wil doen en verplaatsen we dossier naar "inactief". Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet meer mag meedoen! Als je weer verder wil gaan, stuur dan gewoon een uil naar de Minister en wij verplaatsen hem voor je terug.

Wie reageert op mijn persoonsdossier en mag ik op anderen reageren?
De enigen die op andermans personagedossiers mogen reageren zijn de leden van het BW-personeel en de Minister. Jij mag dus alleen in je eigen persoonsdossier topic posten en niet in de dossiers van andere mensen.

Hoe kan ik mijn personagedossier aanpassen?
Rechtsonderaan elk van je posts staat een knopje waarop Bewerk staat. Als je daarop drukt, kun je je bericht (en daarin dus je dossier) aanpassen.

Mijn karakter komt van Zweinstein af en gaat nu naar de buitenwereld. Moet ik nu een nieuw personagedossier maken?
Als het jaar afgelopen is, wordt je account omgezet van "zevendejaars" naar "volwassene" en wordt je personagedossier verplaatst naar het board voor buitenwerelders. Je hoeft je personagedossier dus niet opnieuw te maken of direct aan te passen.
Het is echter wel fijn wanneer je je personagedossier nog aanpast. Je kunt je personagedossier met wat knippen en plakken omzetten naar de vorm voor de buitenwereld (maar je mag het ook in de oude vorm laten staan). Het is in ieder geval handig als je het dossier een beetje update door toe te voegen wat je karakter nu doet (beroep, studie).

Mijn personagedossier is al goedgekeurd en ik ben al langer buitenwerelder, maar ik wil mijn personagedossier graag aanpassen / er iets aan toevoegen. Mag dat?
Dingen toevoegen mag altijd en onbeperkt. Als je echt dingen wil aanpassen, mag dat ook, maar maak het niet te bont: als je ineens je hele achtergrond of uiterlijk verandert, is dit voor andere spelers erg verwarrend. En maak er natuurlijk geen misbruik van dat aanpassingen en toevoegingen niet goedgekeurd hoeven te worden.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.