Jump to content
Andrea Houghton

[1839] Betrayal at the commonroom in the dungeons

Recommended Posts

Nadat duidelijk is geworden dat Ella Hawkings ook meedoet aan de schoolhoofdverkiezingen

Het was oprecht niet te geloven! Andrea had een tijdje geleden het geniale idee gehad om mee te gaan doen aan de schoolhoofdverkiezingen, omdat het gewoon kon, maar ze bleek niet de enige te zijn met dat idee. Eigenlijk had ze zich een klein beetje voor de grap erop gezet, maar aan de andere kant ook weer niet. Er stond nergens expliciet in de regels dat zij zich als leerling niet op mocht geven als Schoolhoofd en ze had zich dus openlijk kandidaat gesteld. Maar die grap werd toch net wat meer werkelijkheid toen ook duidelijk werd dat ze echt mee kon gaan doen voor de schoolhoofdpositie. Nu wist ze ook wel dat haar kandidaatstelling niet bij iedereen goed was gevallen, maar dit had ze dan echt niet verwacht.

Ze stormde de leerlingenkamer van Zwadderich binnen en zocht naar Ella Hawkings, een klasgenoot en mede-Hoofdmonitor die ze tot toen toe aan haar vriendenlijst had gewaand. Het was best wel druk in de leerlingenkamer, want het was aan het begin van de avond, dus bijna de hele afdeling kon meegenieten met het drama. Met een welgemikte Expelliarmus rukte ze het boek wat Ella leek te lezen uit haar handen, om haar aandacht op Andrea te richten. "Waarom heb je je opgegeven!?! Je kunt dit niet maken!!!" riep ze woest naar haar frenemy.

OOC: Sowieso met Irene, maar misschien later open voor anderen

Nou sorry hoor Andrea, maar als je op iemand boos moest zijn, dan was het wel op professor Dickson en niet op Ella. Ella had geprobeerd dit nog netjes op te lossen. Ze was naar het schoolhoofd gegaan met de vraag of hij niet kon voorkomen dat Andrea mee deed aan de schoolhoofdsverkiezingen (want laten we eerlijk zijn, dat hoorde toch gewoon niet en wat dacht Andrea wel - dat ze zomaar boven Ella uit kon stijgen??). Maar professor Dickson had haar het teleurstellende antwoord gegeven dat er helemaal geen regel was die kon voorkomen dat Andrea meedeed aan de verkiezingen. En vervolgens had hij haar nog meer teleurgesteld toen hij zei dat hij er ook geen regel voor kon maken op dit moment. Pfah. Dat sloeg toch nergens op. Waarvoor was hij dan schoolhoofd?!

Uiteindelijk zat er dus niets anders op om dan maar zichzelf ter verkiezing te stellen, zodat ze zowel Andrea's machtsgreep tegen kon houden, als aan professor Dickson kon laten zien hoe belachelijk dit allemaal wel niet was. Natuurlijk begreep Ella wel dat Andrea daar misschien niet blij mee was, maar was deze reactie niet een beetje overdreven. 

"Ik kan doen wat ik wil!" reageerde Ella fel, terwijl ze overeind schoot uit haar zetel. "Als jij je op mag geven voor schoolhoofd, dan mag ik dat ook." Verschillende afdelingsgenoten hadden ondertussen hun eigen gesprek stilgelegd zodat ze naar de twee meisjes konden kijken die nu boos recht tegenover elkaar stonden en Ella, die zich niet zomaar zou laten intimideren, hief arrogant haar wenkbrauw op. "Je bent gewoon bang dat je gaat verliezen nu ik mee doe, omdat ik duidelijk meer kans maak dan jij. Kijk nou naar jezelf. Je kan je niet eens normaal gedragen." Fatsoenlijke meisjes zochten geen ruzie in een volle leerlingenkamer. Maar prima, als Andrea het wilde kon ze het krijgen ook. "Als je het mij vraagt ben je die Hoofdmonitorbadge nog niet eens waard." Ella hief haar toverstok op, wees er mee op Andrea's borstkas waar haar Hoofdmonitorbadge pronkte en glimlachte. "Accio." Als Andrea zo graag schoolhoofd wilde zijn had ze die badge toch niet meer nodig. 

"

Eigenlijk had Andrea niet precies verwacht wat Ella zou doen na het nieuws van Andrea's kandidaatsstelling, maar in haar eigen beleving had ze toch gehoopt dat Ella af ging druipen en Andrea de winst ging geven. Of op zijn minst haar ging aanmoedigen en helpen om schoolhoofd te worden, om dan op die manier samen dat te kunnen gaan doen. Maar dit voelde toch wel een beetje als verraad. Het was haar idee geweest en dan deed zij dat ook!

Ze moest ook eerlijk bekennen dat als de situatie andersom was geweest, dat ze ook niet Ella had geholpen om schoolhoofd te worden, maar dat was op dit moment niet geheel relevant. 

Helaas leek Ella niet zo geïntimideerd te zijn door haar woede, en dat was toch wel een klein beetje jammer. "Ik ben totaal niet bang om te verliezen, want jij zal absoluut geen schoolhoofd worden! Kijk eens naar jou, je kan niet eens op een origineel idee komen! Je hebt het idee gewoon gestolen van mij. Als ik jou was zou ik het opgeven," beet ze terug. Andrea had vast wel genoeg vrienden die haar bij konden staan bij de verkiezing en waarschijnlijk had ze er meer dan Ella. Maar ja, toen begon Ella haar geliefde Hoofdmonitorbadge te stelen en te zeggen dat ze niet eens waard was om Hoofdmonitor te zijn. Met haar badge in de hand van haar (vriendin?, klasgenoot?, vijand?, mede-hoofdmonitor?), groeide de frustratie bij Andrea. "Zie, je kan niet eens van mijn badge afblijven, dief!" De badge was haar net iets te belangrijk, zeker omdat ze veel energie stak in het zijn van een Hoofdmonitor en ze het dus niet zo leuk vond als men er iets te makkelijk over deed. "Ik zal die schoolkleding maar alvast uitdoen, want als ik schoolhoofd ben en jij van school getrapt wordt omdat je een dief bent, dan heb je die kleren ook niet meer nodig!"