Jump to content
Sign in to follow this  
Mat Muir

[1838/1839] Count your cookies, not your problems

Recommended Posts

Zaterdag 4 mei 1839 - In de middag - Leerlingenkamer van Huffelpuf. 

“Whatever happened, at least we had cookies.”

Goh, hoe hij dit voor elkaar had gekregen, wist Mat ook niet precies. Tegenwoordig hingen zijn schilderijen in de Foulkes-Davenportvleugel van het Magische Kunstmuseum in Londen, hij had daarna een vacature aangenomen voor het keuzevak Kunst... door voor hem onbekende omstandigheden was toen het Afdelingshoofd van Huffelpuf uitgevallen. Vanwege dat er daardoor een probleem ontstond voor de kinderen, had Mat gezegd dat hij anders wel AH wilde worden -Huffelpuf zou hij heel misschien toch wel een beetje aankunnen?- en nu... was hij opeens Afdelingshoofd geworden.

En dat was ook het moment dat hij nerveus begon te worden, want nu moest hij opeens leiding gaan geven aan pubers! En hij had er nog niet zo heel erg goed inhoudelijk over nagedacht hoe hij dat ging doen. Hij viel ook meteen de examenperiode in... Ha... Dat werden leuke gesprekken voor iedereen met een onvoldoende...

Nu..goed... Eerst maar kennismaking met de lui. En hoe ging dat beter dan rond een uur of drie aan te komen met schalen zelfgebakken brownies, tiramisu (met alcohol, oops) en taarten, om ervoor te zorgden dat iedereen toch even een pauze nam van het harde studeren. 

Geïnstalleerd in de leerlingenkamer, schraapte hij zijn keel en maakte hij zijn stem wat luider met een spreuk. 

"Eh... Hallo allemaal...Ehm... Ik hoop niet eh.. teveel te storen...ehm... tijdens het studeren, maar eh.." Hij lachte wat ongemakkelijk. "Even een pauze is eh... altijd wel prettig... Toch?" Ging vloeiend. Top. "Ehm... Ik eh... Ben Mat Muir... Voor wie me nog niet eh... kent... Professor van het vak Kunst, maar eh... Nu ook jullie nieuwe Afdelingshoofd... Ehm... Ik hoop jullie allemaal te leren kennen en eh... Als er iets is eh... voel je vrij me altijd aan te spreken." Dat was belangrijk. "Ehm... Iemand nog vragen? Anders eh... Zou ik zeggen... Aanvallen.." En dan de koekjes en lekkernijen, niet hem. Alsjeblieft. 

[OOC: Open topic!]