Jump to content
Sign in to follow this  
Floriana Lennox

[1838/1839]You never had a friend like me

Recommended Posts

Februari 1838, in een besneeuwd Zweinsveld 

Als je niet naar Zweinstein kon was je leven als twaalfjarige soms best wel saai. Niet dat Floriana die bewoording nog rond haar moeder gebruikte, want dan verzon die vast weer een of ander stom huishoudelijk taakje waar Flora wel bij mocht helpen. Nee dankje. Het hele huishouden deed ze wel als ze ooit volwassen was. Nu wilde ze graag nog even onverantwoordelijk zijn. 

Vandaag hoefde ze haar moeder gelukkig even nergens bij te helpen. Niet dat het alternatief nou echt zoveel beter was... Haar oudste zus had haar meegenomen om te winkelen in Zweinsveld en in eerste instantie klonk dat best oke, maar helaas was de waarheid dat Stella de afgelopen jaren ook best wel saai was geworden. Alles ging alleen nog maar over baby's en Flora kon niet eens meer leuk een grapje maken of er werd veel te serieus op ingegaan. Pfff. Bij nader inzien wist Flora niet of ze ooit wel echt volwassen wilde worden, in ieder geval liever niet op de manier zoals sommige mensen dat deden. Ze zou gewoon stoppen met ouder worden als ze zeventien was, dat klonk wel als de perfecte leeftijd. 

Na twee saaie winkels en niet eens een stop bij de snoepwinkel vond Flora het eigenlijk wel genoeg geweest en zag ze haar kans schoon om zelf even op avontuur te gaan in Zweinsveld. Toen Stella de andere kant op keek schoot ze achter een lopend groepje mensen langs en toen achter een meisje dat ongeveer dezelfde hoogte had. "Sorry, vind je het goed als ik hier even schuil?" fluisterde Flora tegen het meisje. "Ik probeer mijn zus af te schudden." 

OOC: Met Betsy <3

Edith was nietsvermoedend met haar zus in Zweinsveld, al was ze haar even kwijtgeraakt en ze wilde haar net weer gaan opzoeken toen er plots een meisje die van haar leeftijd was, maar die ze niet kende van school, achter haar schuilde. ''Jahoor!'' Zei Edith. Ze had al vaak weg gerend van haar familie, want met 11 broers en zussen werd je er af en toe een beetje gek van, dus ze kon zich heel goed inleven als iemand even weg wilde van hun eigen familie. ''Hoe ziet je zus eruit? Dan kan ik ervoor zorgen dat ze je niet ziet.'' Edith maakte zich iets groter dan ze eigenlijk was terwijl ze deed of ze druk bezig was met haar rokje goed te doen. Ze hoopte maar dat de zus van het meisje niet zag. 

''We moeten eigenlijk even uit de stuit gaan staan, dan ziet ze je minder snel.'' Sprak ze uit ervaring en ze draaide haar hoofd voorzichtig naar het meisje, waar ze nu kon zien hoe ze er uit zag. Het meisje had donkerblond haar en groen-bruine ogen. Ze was wel mooi en Edith was verbaasd dat ze haar nooit op Zweinstein had gezien. Misschien leek ze ouder dan ze eigenlijk was, misschien was ze pas 10 en zou ze volgend jaar op school komen. Misschien kon ze deel uitmaken van haar 'vriendengroep'. ''Kom.'' Zei ze. Ze pakte de hand van het meisje en probeerde haar naar een muurtje te trekken, waar ze tegen ging zitten. Voor hen stonden allerlei volwassenen, dus tenzij de zus wist dat ze hier zat zou ze haar nooit vinden. 

''Edith Chadwick!'' Stelde Edith zich voor en ze hield haar hand uit naar het meisje. ''Prettig kennis te maken.'' Ze glimlachte beleefd en bleef het meisje aankijken. Nee, ze had haar echt nooit gezien. Gek.

@Floriana Lennox