Jump to content
Ant Dickson

[1838/1839] Baby don't be selfish tonight

Recommended Posts

15+ warning voor seksueel getinte opmerkingen, just Dickson douchebaggery in general, etc

____________________________________________________________________________________________

Geruchten gingen de ronde dat één van de uitbaters van de pubs in Zweinsveld zelf vuurwhiskey stookte. Deze whiskey was minstens vijf procent sterker dan de gebruikelijke variant. Natuurlijk wilde Ant dat deze drank aanwezig was op het volgende Huffelpuf feestje. Want hoe hoger het alcoholpercentage, hoe mee plezier er gemaakt zou worden. Daarbij was het altijd leuk om op te scheppen over wat voor sterke alcohol je wel niet had gedronken. Het bleek alleen niet zo makkelijk om de fles in kwestie te vinden. Misschien hadden de studenten waarvan hij het gerucht had gehoord zich vergist en moest hij eigenlijk in een andere pub zijn? Niet dat het aanbod zo eindeloos was in dit kleine dorpje. Daarom zwierf Ant een beetje doelloos rond. Wie weet vond hij ondertussen nog een ander leuk hebbeding om te introduceren op hun volgende feest. De tijd verstreek, veel viel er vandaag niet te beleven. Totdat hij een bekend figuur spotte. 

"Agatha?" Het was een hele tijd geleden voor hij haar voor het laatst had gezien. Ze leek opeens van de aardbol te zijn verdwenen. Niet dat Ant ooit moeite had ondernomen om haar op te zoeken. De dag dat ze niet aanwezig was op het openingsfeest was hij verbaasd geweest. Hij had hier en daar rondgevraagd of iemand meer wist. Het was nu eenmaal zo dat Agatha een meisje was waar hij op kon rekenen. Uiteindelijk had hij andere meisjes gevonden, sommigen van hen zelfs beter, maar omdat Agatha zijn eerste was, had ze ergens toch nog een speciaal plekje in zijn hart.

"Waar heb je al die tijd gezeten." Hij gaf haar een kus op haar wang en liet zijn hand ook meteen over haar jas naar beneden glijden, verkennend, onderzoekend of ze nog hetzelfde voelde als vroeger. "Zin in een boterbiertje, of ik kan ook meteen mijn koets naar hier laten rijden." 

Ze had Ant inderdaad al een tijdje niet meer gezien en ze wist niet helemaal hoe ze zich daarover voelde. Waarschijnlijk zou ze hem niet moeten missen nu, zelfs blij moeten zijn dat ze hem nooit meer zou zien en op zich mistte ze hem ook niet, maar ze was er ook niet helemaal over uit of ze hem nooit meer wilde zien. Ze hadden het best leuk gehad samen, toch? En natuurlijk kon dat nooit meer gebeuren nu ze getrouwd was, maar misschien konden ze gewoon (eindelijk) eens vrienden zijn? 

Nou ja, dat bleek dus niet echt te gaan, toen Ant haar ineens aansprak in Zweinsveld. Ze was hier geweest om met een vriendin van school een kopje thee te drinken en wat bij te praten, maar de vriendin was allang weg en Agatha was net op het punt gestaan om naar huis te reizen, toen Ant plotseling voor haar neus stond. "Oh, hallo!" glimlachte ze hem vrolijk toe, een glimlach die wel wat verdween toen zijn hand ineens eh... wel erg familiair werd. "Je koets?" vroeg ze niet begrijpend. "Nee, ik ga gewoon met het haardvuur naar huis, je hoeft me niet te brengen. Wel lief aangeboden, hoor. Voor een boterbiertje heb ik niet echt tijd, denk ik..." Ze wierp een blik op haar horloge en stapte direct even achter uit. "Hoe is het met je? Je ziet er goed uit!"