Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

1 september 1838

Lieve Edith,

Als je dit leest weet je inmiddels welke afdeling je inzit! Ik kan niet wachten het te horen en hoop dat je het me snel zult schrijven. Nu wij elkaar niet meer zo vaak zullen zien zal ik wat vaker mijn uil naar mijn favoriete irritante zusje over laten vliegen, omdat ze naast irritant ook behoorlijk lief is. Ik weet dat de afdeling waar je in terecht komt je niet zoveel scheelt, maar het is toch eng zo op een nieuwe grote school. Wees maar niet bang, het duurde mij wel een paar maanden voordat ik écht wist waar ik was en niet alleen maar deed of ik het wist. Lieve Edith zorg goed voor jezelf en weet dat we allemaal van je houden, je krijgt de groetjes van mam en pap, ze staan al klaar met de drie kleuren slingers!

Jake

Edited by Jake Chadwick

Posted (edited)

3 september 1838

Lieve Jake,

Ik ben gesorteerd in Zwadderich. Ik wist niet eens dat deze afdeling bestond, iedereen doet er heel raar over. Kennelijk is het een afdeling waar allemaal slinkse mensen inzitten. Ik mis jou en Daphne, het is hier heel raar. Alle trappen veranderen telkens en navigeren is echt heel lastig. Ik heb wel een paar meisjes gesproken. Volgens mij hebben pap en mam niet eens groene slingers op zolder. Ik wou dat ik hier weg kon en gewoon met je kon praten maar helaas. Je uil is heel raar, hij vloog verticaal de grote zaal in. Ik hoop dat hij niet ziek is, want de uilen hier op school zijn niet allemaal even snel en ik ben niet de enige die brieven wilt sturen. Hoe gaat het bij je nieuwe baan? 

Liefs,

E.

Edited by Edith Chadwick

5 september 1838

Lieve Edith,

Het zal misschien even tijd kosten, maar je went vast binnen de kortste keren! Het maakt niet uit wat ma en pa wel of niet doen, bij mij hangt de groene vlag uit! Ik laat hem je zien zodra ik je weer zie zus, want hij is echt heel mooi. Een grote levensechte slang staat erop. Daphne mist je ook, je krijgt de groeten van haar! Ze is nu veel vaker over de thee nu jij er niet bent. Ik mis je ook Edith maar ik zie je vlug weer! December is nog maar een paar maandjes verder weg, dus dan zie ik je mijn ma en pa. Frankie is een oude uil met wat mankementen, maar hij doet zijn best. Ik zal binnenkort een nieuwe aanschaffen zodat hij met pensioen kan. Ik heb een paar ex-collega's die in de uilenzaken zitten, dus daar kan ik vast een lief beestje op de kop tikken. Het gaat goed, meneer Ebert is erg vriendelijk, maar begint al een beetje te dementeren. Hij vertelt heel veel mooie verhalen over zijn reizen en hij inspireert mij enorm. 

Ik moet gaan, mijn eten staat te verbranden.

Liefs Jake

10 september 1838

Hey Jake,

Sorry dat ik je even niet geschreven heb. Ik wil graag je vlag zien hij klinkt heel mooi. December is nog heel ver weg, is er geen manier dat ik je eerder kan zien? Jaq en de anderen kijken me de hele tijd raar aan. Het is wel zo lief voor Frankie als je hem met pensioen laat gaan.

Edith

13 september 1838

Lieve Edith,

Is alles oké? Je klinkt een beetje kortaf, maar misschien heb je het erg druk. Helaas is er geen andere manier om je te zien, weet dat ik dat ook graag zou willen lieve zus. Ik heb mijn Johnny gesproken en ik heb twee uiltjes van hem overgenomen, waarvan er eentje deze brief naar je heeft gebracht. Is hij niet lief? Hij is nu van jou. Ik denk dat mama en pap graag wat meer van je zouden willen horen en Daphne ook maar ik snap ook als dat lastig voor je is. Let alsjeblieft niet op wat Jaq doet en ook niet de rest. Het is belangrijk dat JIJ je goed voelt. Laat me snel horen wat voor naam je hem geeft, voordat hij mijn oog eruit pikt omdat ik zijn naam niet zeg!

Liefs,

Jake

15 september 1838

Hey Jake,

Zijn naam is Jake omdat jij hem aan mij gegeven hebt. Hij is heel lief, maar ik moest wel twee keer kijken want ik verwachtte Charlie. Heel erg bedankt voor hem, dat hoefde je echt niet te doen, Jake, heel erg bedankt!

Liefs,

Edith

17 september 1838

Hey Edith,

Geen probleem, je verdient een cadeautje! En een prachtige naam al zeg ik het zelf. Meneer Ebert is te komen overlijden dus ik zoek een nieuw baantje maar geen zorgen, je kent mij, ik kom altijd wel op mijn pootjes terecht! Ik vind het wel erg jammer, hij was erg vriendelijk, maar hij vertelde ook dat als iemand weggaat we niet moeten denken om wat we verloren hebben, maar vieren wat we meegemaakt hebben. Hele wijze man was hij.

Hoe gaat het nu op school? Heb je een beetje goede cijfers? Haal je veel kattenkwaad uit zoals je grote broer? Onthoud, de hoofdmonitor zijn mantel in de fik steken lijkt misschien grappig, maar nablijven is heel saai! Heb je leuke vriendinnen ontmoet?

Liefs,

Je broer Jake

10 oktober 1838

Lieve Edith, 

Ik stuur je Harry, mijn nieuwe uil want Jake is nog niet bij mij langsgeweest. Is alles oké met je? Of is Jake net zoals mij en is hij de weg een beetje kwijtgeraakt? Ik heb van Maggie vernomen dat je bezig bent met kattenkwaad, maar ook met pesten. Ik wil je niet berispen, want dat doen je broers en zussen vast al hen kennende, maar ik hoop dat je weet dat ik er voor je ben als je wilt praten. Ik maak me zorgen om je. Ik maak vaak grapjes, maar ik maak me zorgen want je bent nooit zo stil en hebt nooit iemand gepest. Ik kan niet wachten je weer te zien lieve zus.

Liefs,

Jake

14 oktober 1838

Ik wilde nog zeggen dat je je niets van Jaq aan moet trekken. Dat was ik nog vergeten te zeggen.

Liefs,

Jake

29 oktober 1838

Edith stuur alsjeblieft wat terug. Ik wil weten hoe het met je is. Dan kan ik je helpen, maar als je me niks verteld kan ik je ook niet helpen. Dit is niet wie je bent, ik hoop dat je dat weet. Nog maar een kort maandje en dan zie je mij weer! Ik zou graag met je willen praten over de problemen op school, als je dat niet erg vindt. Desnoods kom ik op Zweinstein werken! Grapje, maar we geven allemaal om je Edith. Daphne is verdrietig omdat je niet met haar praat. Ik weet dat ik je niet verantwoordelijk kan stellen om voor je kleine zus te zorgen, ik weet hoe naar dat is van mijn eigen ervaring, maar zeg haar dan in ieder geval dat je er niet over wilt praten, in plaats van haar te negeren. Je weet hoe ma en pa met haar zijn en wij zijn de enigen die ze heeft en ik heb het ook druk. 

Sorry Edith. Ik weet dat dit misschien veel gevraagd is. Ik zou gewoon zo graag willen dat je me vertelde wat er mis is, dan kunnen we er samen wat aan doen.

Heel veel liefs en knuffels,

Jake

11 november 1838

Lieve Edith,

Het gaat erg goed met mij. Ik heb de logeerkamer opgeknapt, een paar potten witte verf doen wonderen in een oud huis zoals de mijne. Uiteraard heb ik al jouw tekeningen op de muur laten staan, kan het niet over mijn hart verkrijgen die onder een laag verf te doen verwijderen. Daphne heeft mij enorm geholpen en ze heeft prachtige witte vegen op haar vingers en haar gezicht (die laatste komen door mijn verfkwast) om het te bewijzen. Ik heb een nieuwe tapijtlaag neergelegd en het wiebelkastje laten vervangen. Ik kan niet wachten tot je het ziet. De verfgeur is nog erg aanwezig, maar op de pot staat dat deze met een paar daagjes weg zal gaan, en ik heb een heleboel wierook aangestoken, dus dat zal ook helpen. Ik kan niet geloven dat dit huis echt van mij is, het is zo snel gegaan. Ik wil alles afhebben voordat ik mijn verjaardagsfeest geef. Helaas zal je er niet bij kunnen zijn maar we vieren het wel in de zomervakantie opnieuw. Dan kan je in de logeerkamer blijven slapen!

Lieve Edith ik hoop dat het goed met je gaat maar ik hoor niks meer van je. Onthoud dat we van je houden!

Liefs,

Jake

Posted (edited)

20 november 1838

Edith,

Je kleine zusje kwam net bij me langs om te vragen of je haar soms vergeten was.

Wees alsjeblieft verstandig

Kan je niet zien wat je met haar doet

Ik hoop dat je blij bent

Beste Edith.

Nog maar even en dan zien we elkaar weer. Ik hoop dat je mijn cadeau handig vindt. Ik weet dat je het moeilijk kan vertellen maar met deze steen kan je je gevoelens uiten naar ons. 

Liefs,

Jake

Edited by Jake Chadwick

Posted (edited)

10 december 1838

Hey Edith,

Ik zie je vrijdag de 21e, we komen iedereen ophalen in Londen en dan gaan we met de haard naar Manchester. Ik neem wat snoepgoed van huis voor je mee! Dan kan je Zaterdag wat thee komen drinken bij mij en kan ik alles laten zien wat veranderd is in mijn huis. 

Liefs,

Jake

Edited by Jake Chadwick

8 januari 1838

Lieve Jake,

Het is heel raar weer op Zweinstein te zijn, weer terug in mijn oude routine. De andere Chadwick's gedragen zich minder raar, het is duidelijk dat je met ze gepraat hebt. Dankjewel. Ik mis je nu alweer heel erg en kan niet wachten tot de volgende vakantie. Het spijt me nogmaals van wat ik tegen je zei. Het floepte er zomaar uit. Jij bent mijn favoriete broer! Ik was geïrriteerd en ik liet mezelf tegen je tekeer gaan terwijl je dat helemaal niet verdient. Nou goed, dat wilde ik even zeggen.

Ik weet niet of je het door hebt gehad maar ik heb je camera gestolen. Waarom? Omdat je foto's van ons allemaal nodig had en aangezien je die tijdens de kerst niet had geschoten heb ik besloten je een handje te helpen en ze voor je te schieten! Dus, kijk daarnaar uit! Als je je camera nodig hebt voordat ik hem naar je terugstuur moet je het zeggen, maar er lag een flinke laag stof op, dus het leek me niet of je hem echt vaak gebruikte en ik wilde je verrassen, dus bij deze!

Liefs,

Edith

10 januari 1839

Hey Edith,

Ik had niet eens door dat je hem stiekem mee hebt genomen! Dankjewel dat je dat doet, ik was het inderdaad met kerst een beetje vergeten. Vond het veel te gezellig, wilde geen camera in iedereen's neus duwen. Neem de tijd om de foto's te schieten. Ik wil ook nog een foto van ons en Daphne dus als je weer thuiskomt zullen we die laten schieten door een van de anderen!

Met mij gaat het heel goed, ik ben nu op zoek naar een nieuwe baan en heb een klein baantje tot ik iets nieuws full-time kan vinden; honden uitlaten! Vraag me niet hoe ik eraan kom, is heel via via gegaan, maar ik laat rijke honden uit van tovenaars. Het is even voor tijdelijk, maar het is wel heel leuk!

Maar... Volgens de afspraak die wij hadden gemaakt zouden wij over de problemen op school gaan praten na kerst en dat is het nu. Voel je je iets beter? Heb je het idee dat je nu beter kan vertellen wat er mis is?

Liefs,

Je grote broer, Jake

15 januari 1839

Lieve Jake,

Hier zijn ze allemaal! Ik heb Jaq ook op de foto, ik wist niet zeker of je haar ook wilde. Ik heb haar gezegd dat het voor mijn eigen fotoboekje was dus als ze plots raar opkijkt is het niet mijn schuld! Niet dat ze ooit bij je in huis komt, maar goed. Ik heb ook foto's van mij laten schieten door Abigail, een vriendin van mij met Maggie en eentje met Jacky dus kijk maar welke je mooi vindt! Nu moet ik er alleen nog even eentje van jou hebben!

Ik voel mij niet heel veel beter, het is weer het ritme voordat ik naar huis kwam en dat is niet zo goed. Ik vind het heel lastig om over te praten dus als deze brief wat later komt weet je hoe dat komt. 

Ik heb nu een vriendengroep, maar het zijn niet echt vrienden. Het zijn meisjes die mij heel stoer vinden, maar mij niet echt aardig vinden. Niet dat ze dat zeggen, maar ik vind hen ook niet erg aardig. Het is meer dat het makkelijk is, ik durf heel veel als ze er zijn. En het houd me bezig.

Nou goed, dat voor nu dus. Ik weet niet wat ik nog meer moet vertellen.

Liefs,

Edith

17 januari 1839

Lieve Edith,

Wat een leuke foto's! Ik zal die van Jaq achterwege houden, voor de zekerheid, maar die anderen vindt ik heel leuk. Die met Maggie vind ik heel leuk! Die zal ik in het groot ophangen. Dankjewel lief zusje!

Ik vind het heel knap dat je er toch een beetje over durft te praten, ik vind dat echt heel fijn. 

De vriendengroep die je hebt lijkt me niet echt leuk om in te zitten, het zijn geen echte vrienden. Lijkt het je niet leuker om wat fijne vrienden in je jaar te krijgen? Misschien kan je wat naschoolse activiteiten volgen, ik vond dat altijd heel leuk en heb daar veel anderen ontmoet. Ik weet dat het krachtig kan voelen, maar pesten is geen goede bezigheidstherapie, want er wordt iemand heel erg door gekwetst. 

Heel veel liefs en ik hoop snel weer wat van je te horen,

Jake

20 januari 1839

Beste Jake,

Vandaag heb ik met een jongen gepraat. Maak je geen zorgen, ik vind hem niet leuk ofzo. Ik was het verboden bos in gegaan-ik weet het, ik zal het niet meer doen-en hij volgde me en zei dat ik iedereen gewoon een poepje moest laten ruiken en dat ik gewoon moet doen wat ik wil. 

Ik voel me vandaag zo naar. Ik wil zo graag naar huis, daar is alles makkelijk en duidelijk en snap ik alles. Hier voel ik me niet mezelf. Is dat raar? Voelde jij je anders op Zweinstein? Of kende jij mensen die zich anders voelden? Dit voelt gewoon niet goed.

Knuffels,

Edith

24 januari 1839

Liefste Edith,

Je hebt gelijk, maar neem het ook serieus alsjeblieft. Het verboden bos is niet niets, dus ga er niet nog een keer, het is gevaarlijk! Er wonen allerlei gevaarlijke monsters en niet die van de leuke variant. 

Wie is die jongen, wat is zijn naam? Heb je met hem gekust?

Ik snap dat je het heel zwaar hebt Edith en dat je het hier makkelijker vindt. Ik ben altijd zoals ik ben geweest, maar voor mij is het anders geweest. Huffelpuf is immers de afdeling van loyale vrienden! Misschien kan je met een paar huffels afspreken?

Sorry dat deze brief zo kortaf is, ik moet meteen door, maar ik wilde toch van me laten horen.

Liefs,

Jake

31 januari 1839

Lieve Jake,

Ik weet het, maak je geen zorgen, het was een eenmalige domheid. Nee! Ik heb hem niet gekust, ik vind hem niet eens leuk! Hij is veel te oud en hij is een Griffoendor.

Ik denk niet dat er nog een Huffelpuffer op de school is die vrienden met mij wilt zijn. Ik heb of hun afdelingsgenootje lastiggevallen, of hen zelf. Dat is niet de beste vriendschap starter, daarnaast, de afdeling waar iemand inzit betekent niet meteen dat ze helemaal zo zijn als het stereotype. 

Nou goed, ik kan niet wachten tot je verjaardag! Ik kom je zeker opzoeken, deze muren kunnen mij niet tegenhouden. Wanneer houd je je feestje?

Liefs,

Edith