Jump to content
Sign in to follow this  
Edith Chadwick

[1838/1839] Dit is totaal niet ongemakkelijk

Recommended Posts

16 februari 1839

Edith liep met haar vriendinnen door de gangen zoals ze wat vaker deed. Ze was op zoek naar een slachtoffer, iemand die ze naar beneden kon duwen zodat zijzelf hoger boven de menigte kon rijzen. Ze had haar haar in een grote knot en droeg lichte make-up, een beetje roze op de wangen en wat zachtrood op de lippen, haar vriendinnen vonden het allemaal geweldig en probeerden haar na te doen, vroegen aan haar hoe ze het deed. Aan de meiden die het dichtst bij haar stonden in de ranglijst vertelde ze wat ze gebruiktte, maar ze hield het voor die paar meiden die ze wilde belonen. Het hebben van een populaire groep was niet makkelijk. Abigail begon plotseling achter haar te giechelen en Edith keek op. De roodharige haar vinger verplaatste zich naar een Griffoendorse jongen die haar hart liet overslaan. Nou niet in de manier die je denkt, ze was niet verliefd op hem of wat dan ook, maar ze schrok er wel van hem te zien aan het einde van de vinger van haar vriendin.

Ze had namelijk de laatste keer dat ze deze jongen zag haar halve hart uitgestort over hem, hij had haar trots laten zijn op haar groene kleur. En nu wilde Abigail hem gaan pesten. Het duurde even tot Edith haar stem terugvond en protesteerde tegen de wil van Abi. ''Nee, hem niet.'' Haar wangen werden rood, en plots begon Abigail over of ze misschien wél verliefd op hem was. De meiden achter haar grinnikte en boos keek Edith naar Abi, die toen ze haar blik zag stil werd. Ze zou Abigail een tijd lang negeren, hopelijk zou dat haar leren om over Edith's grenzen heen te gaan. De bruinharige Zwad keek terug naar de Griffoendor genaamd Logan en hoopte dat hij haar en haar groepje niet gezien had. Hij had haar gezegd dat ze zich als een Zwadderich moest gedragen en dat deed ze, maar toch voelde het beschamend zo door Abi voor schut te worden gezet.

Met Stijn! @Logan Christopher PB of Discord ons even als je erin wilt!

Logan stond in de gang met een boek in zijn hand. Jaja Logan was inderdaad weer aan het lezen in de gang. Waarom? Omdat hij zijn boek graag wilde uitlezen daarom! Daarbij waren er op de gangen zoveel mensen te vinden dat soms een kort gesprek ook wel leuk was tussendoor. Logan had op die manier wel vaker van dat soort rare trekjes. Gewoon omdat hij een beetje... apart was daarin?

Logan keek lichtelijk met zijn ogen boven zijn boek uit omdat hij in zijn ooghoek had gezien dat iemand zijn kant op wees. Het was een meisje van Zwaderich. Logan herkende het meisje niet alleen het meisje ernaast wel. Zij was bijna een maand geleden het verboden bos huilend ingerent. Logan was haar toen achterna gegaan om haar op te beuren. De meiden hadden het blijkbaar over Logan aangezien 1 van de meiden dus zijn kant op wees. Logan kon bij Zwaderichs maar twee dingen doen. Hun totaal negeren en maken dat hij hier weg kwam of hij ging op zijn af en starte een conversatie. Weg lopen was het verstandigst en dus liep Logan inplaats daarvan naar hun toe. 'Dag damens hadden jullie het toevallig over mij? Of wijzen jullie altijd zo plots naar jongens op de gang? En hoe gaat het met jou Edith? Je kijkt alsof je een geest hebt gezien.' zei Logan toen hij op de meide afstapte. Oke het was een beetje plagerich maar maakte dat uit? Hij wist van Edith hoe ze echt was. Gemeen maar met een goed hart. Logan wist wat hij deed.

Posted (edited)

Oh nee hij had haar gezien, en hij kwam nog dichterbij ook. Ongemakkelijk verschoof ze haar gewicht van links naar rechts en terug en haar gezicht bleef rood en warm. Ze verplaatste haar blik naar het boek dat hij in zijn hand had. Ze kende het boek niet en kon daar dus niet een gesprek over beginnen, sjips! Abigail lachtte een schamper lachje toen de jongen zo defensief deed en Edith hoopte dat ze dit in de hand kon houden. ''Ja, wel goed hoor Logan.'' Zei ze en alle meiden werden plots stil. ''Ik had je hier niet verwacht.'' Zei ze. Ze hoorde zacht gegiechel achter zich en ze wierp een boze blik naar de bron van het geluid, waarna ze weer naar hem toedraaide. ''Bedankt nog voor je hulp.'' Ze had hem deze maand wel eens voorbij zien komen en elke keer had ze gedaan of ze hem niet zag en hem genegeerd.

Het was behoorlijk vernederend om te bedenken dat ze door een Grif getroost was. ''Hoe is het nu met jou? Lang niet gesproken!'' Voegde ze er twijfelachtig aan toe. Ze wist niet zeker wat ze moest zeggen of doen, het was al in al een heel ongemakkelijke situatie en de groep meiden achter haar maakten het niet veel gemakkelijker. Ze hoopte maar dat hij zich zou gedragen.

@Logan Christopher

Edited by Edith Chadwick

'Geloof het of niet maar ik loop ook door gangen. Kon ik mezelf maar hier met magie verplaatsen was veeeeel leuker geweest.' zei Logan toen ze zei dat ze hem hier niet had verwacht. Hij bedoelde het natuurlijk een beetje als grap om haar te plagen. Hij merkte dat de meiden bij Edith het wel heel leuk vonden dat wij twee stonden te praten. Logan was misschien beetje klungelig maar niet achterlijk. De jonge grif wist precies wat hier aan de hand was. 'Jammer dat we de vorige keer niet zo lang konden praten. Er is nog waarschijnlijk nog genoeg wat je vast nog niet van me weet. Al denk ik dat je wel weet over mijn relatie met Emmanuele. Ik bedoel volgens mij weet bijna heel de school dat onderhand'. Logan probeerde hiermee een signaal naar de andere meiden te geven. Het signaal dat deze vijfdejaars al bezet was en dat ze hun gedachtes konden vergeten. 

'Weetje eigenlijk zou je eens een keer met wat hogere jaars als mij moeten omgaan. Je past er goed bij!' complimenteerde Logan haar. Hij wilde haar wat hoger laten lijken. Die meiden moesten even weten wie hier beter was in hun groep.

@Edith Chadwick

Hij plaagde haar een beetje en ze werd nog roder dan ze eigenlijk al was. Het was lastig om aan te meiden uit te leggen wie hij was terwijl hij erbij stond. Als hij er niet was kon ze misschien liegen, zeggen dat zij hém had geholpen toen hij een zware dag had gehad maar ze kende de jongen niet goed. Hij wist meer over haar dan zij over hem en ze wist niet zeker of hij, als ze dat zou zeggen, haar onwaarheid bloot zou leggen en haar nog meer zou vernederen. Dat zou ze zich niet kunnen veroorloven, zeker nu Abigail tegen haar aan het rebelleren was. Het zou haar hele groep hiërarchie in de war kunnen schoppen en dat wilde ze niet, niet nu ze zo hard had gewerkt om iedereen bij elkaar te schrapen. Als ze ouder zou zijn zouden anderen misschien automatisch achter haar aan lopen maar ze was nu slechts een eerstejaars. Niet cool genoeg.

Ze slaakte een zucht van opluchting toen de jongen begon over dat hij een relatie had met Emmanuele. Dat wist ze, maar had ze niet actief in haar hoofd. Ze hoorde een teleurgestelde zucht achter zich. Hij was inderdaad best knap, niet zoals de jochies van haar leeftijd, maar Edith was daar nog helemaal niet in geïntresseerd. Ze glimlachtte vriendelijk naar de jongen en toen hij zei dat zij met wat hogerejaars moest optrekken voelde ze een warme zweem door haar hart. 'Dankje, dankje, dankje' bedanktte ze hem in zijn hoofd en ze keek naar Abigail die nu ineens heel stil was. Haar blik viel weer terug op de jongen. ''Dankjewel Logan. Misschien moet ik dat inderdaad eens gaan doen.'' Zo, steek naar Abigail. Niemand zou haar disrespecteren. ''Wat lees je?'' Vroeg Edith, oprecht geïntresseerd nu. Ze had het gevoel de controle over de situatie weer terug te hebben, waar ze erg dankbaar voor was.  Logan had haar enorm geholpen en ze probeerde nu iets te vinden waar ze hem mee kon helpen. Aangezien hij al bezet was kon ze niet hem koppelen, dus moest ze wat anders verzinnen.

@Logan Christopher