Jump to content
Sign in to follow this  
Alexis Eversly

Inactievencontrole

Recommended Posts

De laatste tijd (vooral deze zomer) is het een stuk rustiger op de RPG. Mensen hebben vakantie, het is warm en ze hebben het sowieso veel drukker nu met werk en studie, et cetera. 

Dus we hadden het er in de inactievengroep over of we misschien in zijn geheel naar het systeem moesten kijken. Ineke stelde bijvoorbeeld voor om het geheel af te schaffen en alleen mensen op inactief te zetten als ze al een jaar niet gepost hebben, ik had het erover om het minder vaak te doen (om de drie maanden ipv elke maand), maar eigenlijk beter om daar met iedereen over te kunnen praten.

Dus: wat is jullie mening over de inactievencontrole? Heeft het nog zijn nut om het uit te voeren, moeten we het minder vaak doen, moeten we nog uilen sturen, et cetera, et cetera! 

Ik denk dat het het beste is om de inactievencontrole te behouden! Het is een heel goed punt dat we allemaal veel om handen hebben en in veel gevallen maakt het ook niet zo heel veel uit, of iemand nu drie maanden of vier maanden over een postje doet. Bij zoiets is het meer een formaliteit, zeker als het personage later weer op actief gezet wordt. Wel zijn er een paar gevallen waarin de controle wel meer uitmaakt, nl. "bijzondere" posities zoals 1. de minister, 2. de afdelingshoofden en 3. de schoolhoofden. Voor hen zou ik de maandelijkse controle behouden (dit zijn er 8 in totaal, geloof ik, dus dat is redelijk snel gebeurd). Voor alle andere personages is een driemaandelijkse controle inderdaad wel genoeg.

De uilen vind ik vreselijk om te doen (sorry), maar ik denk dat zonder de incentive van de controle, die Renée ook aanhaalt, een beetje verloren gaat, dus die houden we denk ik best.

Ik ben het eens over de speciale chars, dat het daar belangrijk is. Maandelijks weet ik niet - vertraagde rpg betekent misschien dat we er ook allemaal geen last van hebben als iemand een maand niet met zo'n account post - maar het zou eigenlijk wel moeten kunnen, en bovendien heb je daarna nog een maand om nog te posten, toch? 

Voor gewone accounts... goh... voor mijzelf is het nooit een incentive om te posten en nooit een incentive om niet te posten? Ik denk wel dat als je nog mensen op inactief wil kunnen zetten, je hoe dan ook uilen moet houden. Erachter komen dat je op inactief staat zonder waarschuwing is a. geen incentive en b. gewoon een beetje balen. Maar qua tijd heb ik daar dus niet direct een voorkeur. 

Margaux bedoelt volgens mij alleen dat we het systeem van nu houden voor 'speciale' karakters, dus maandelijks controleren, na twee maanden een waarschuwing, na drie op inactief met max een maand uitstel, en het voor de rest meer versoepelen.

Overigens vind ik ook wel dat we de uilen moeten houden! Die zijn zeker handig en van belang en iemand zonder uil op inactief zetten is inderdaad een beetje... meh. 

Eens met Margaux! Drie maanden voor 'gewone' karakters, één maand voor 'bijzondere'.

Sorry. Niet heel veel meer toe te voegen, haha.

Ik vind wat Margaux zegt inderdaad een goed plan, ik ben ook voor om de uilen te houden omdat ik denk dat het krijgen van uilen juist is wat zorgt dat mensen persoonlijk ets aan de inactieven controle hebben  (Verder is het vrijhouden van fc/posities natuurlijk nuttig voor iedereen maar zonder uilen verliest het doen van de controle beetje extra waarde) Ik vind uilen ook niet erg om te doen dus vind het ook prima om dat te blijven doen als ik de tijd heb op moment dat het moet! <3

k vind het voorstel van margaux ook absoluut prima en de 'speciale karakters' verdienen idd meer aandacht.

Overigens vind ik ook dat de uilen gestuurd moeten blijven worden, en hoewel het niet mijn favoriete ding is om te doen vind ik het niet erg om het te doen als de mensen die het niet erg vinden om te doen (ie Lily) niet kunnen, maar dat is wat nu ook al gebeurd so 

Oké, tot nu toe is iedereen voor het volgende voorstel:

- De mensen op de acht belangrijke functies (Minister, Ic AH, IC SH) worden elke maand gecontroleerd. Als ze twee maanden niet hebben gepost krijgen ze een uil, als ze drie maande niet hebben gepost worden ze op inactief gezet. Natuurlijk met de normale regels van uitstel er nog bij.

- De andere mensen worden om de drie maanden gecontroleerd. Hebben ze de afgelopen drie maanden gepost, is het prima. Hebben ze tussen drie en zes maanden voor het laatst gepost, krijgen ze een uil. Hebben ze langer dan zes maanden niet gepost, worden ze op inactief gezet. 

Zijn er nog vragen/onduidelijkheden? 

Overigens stel ik voor om de controle te doen op:

- Maart

- Juni

- September

- December.