Jump to content
Sign in to follow this  
Alexis Eversly

PD's nakijken

Recommended Posts

Ik vroeg me eigenlijk af waarom we eigenlijk nog PD's nakijken... En hier bedoel ik niet de PD's mee van nieuwe leden, want van hen is het logisch dat het nagekeken wordt, maar alle PD's worden nagekeken, ook die van leden die al jaren op de RPG zitten. Slaat op zich eigenlijk nergens op, iedereen houdt zich wel aan de regels, dus het is een nutteloze tweede stap. Het enige waar het soms fout gaat is bij de geboortedatum en misschien de link naar de PD, maar dat kan ook door de admins even gecontroleerd worden. 

Duuus ik stel voor om het af te schaffen en alleen de PD's van nieuwe leden nog (uitgebreid) goed te keuren! Wat is jullie mening? 

Ik ben voor! Ik kijk weleens wat PD's na en heel vaak is het gewoon... lezen en daarna een "goedgekeurd" in het topic schrijven en meer dan dat is het niet. "Problemen" die voorkomen, zijn verjaardagen (no judgement, rekenen is ingewikkeld), het vergeten van de PD-link en voor de rest dubbele faceclaims of wat van dat soort onoplettende onzin. Het is een beetje een nutteloze stap in de meeste gevallen, dus ik ben er zeker voor om het grotendeels af te schaffen. In mijn ~ervaring~ (dit klinkt heel cv-achtig) met nieuwelingen ben je meer bezig met ze te uilen om vragen te beantwoorden en minder met de PD zelf (die in veel gevallen wel meevalt, vaak gewoon iets te kort omdat ik kut ben voor nieuwe mensen en :) vind :) dat :) het :) uitgebreider :) moet :), sorry aan iedereen die mijn gezeur heeft moeten ondergaan <3). Ik denk dat we een beetje moeten kijken vanaf wanneer iemand geen "nieuweling" meer is, maar like, de tweede PD wordt pas gemaakt vanaf dat iemand weet hoe het hier werkt, dus misschien dat gewoon.

Ja is cool. Ik lees de pds sowieso niet echt als ik ze 'nakijk' en weet dat ze van mensne komen die al langer rpgen  (tenzij ik ze al heb gelezen omdat eht een char is in een plot met me  of om een andere reden de link al eerder heb gehad, dan wel!!!) dus ben ook soort van bewijs dat dit werkt

Tweede pd of derde pd vind ik op zich wel een goede regel, het lijkt me niet positief om dat open te laten, want dan wordt het al snel willekeurig of een high barrier to entry. 

We kunnen misschien wel een checklist maken met de punten die Margaux noemt en daaraan zou ik ook een eventuele 15+ tag willen toevoegen. Juist in een pd kan dat namelijk als een verrassing komen en ik snap dat je als je een pd maakt daar niet altijd aan denkt. 

Oké, er zijn verder geen meningen binnen gekomen, dus vanaf nu:

PD's worden alleen voor nieuwe leden echt grondig nagekeken, vaak alleen de eerste PD, met mogelijk nog de tweede als er echt hulp nodig is. 

In plaats daarvan kijken de admins alleen snel naar de volgende drie punten:

- Kloppende verjaardagsdatum

- Of er een link naar het PD in het profiel staat

- En of er een 15+ tag staat als dat nodig is