Jump to content
Sign in to follow this  
Alexis Eversly

Uitstel einde van het jaar

Recommended Posts

Ik noemde het al even kort in mijn mededeling hier, maar ik wil eigenlijk voorstellen om het einde van het schooljaar uit te stellen en even de IC tijdsverloop op pauze te zetten. 

De IC zomervakantie loopt sowieso al sneller dan de rest van het Ic jaar (van september tot en met mei heb je 3 weken = 1 IC maand, maar de zomervakantie is het 12/13 dagen = 1 IC maand), maar we komen nu ook in een periode terecht van veel feestdagen. Sinterklaas, kerst, nieuw jaar... Dat zijn allemaal tijden waarop heel veel mensen het druk hebben en als de RPG dan ook nog eens versneld gaat...

Daarbij heb ik het idee dat veel mensen (ik zelf ook!) wat achter lopen met hun plots en dan is een tijd rust om wat in te kunnen halen misschien wel prettig.

Ik zelf wilde voorstellen dat we op 17 december (waarop het eigenlijk Ic juni zou moeten worden) een maand lang 'pauze' houden en het dus op 17 januari pas IC juni wordt. Dan heeft iedereen een maand om in te halen en er mee weg te kunnen komen om wat minder te posten. 

Misschien dat het voor sommigen wat frustrerend is, mensen die juist ergens op zitten te wachten, maar vooruit posten is altijd een optie en wel net iets gemakkelijker dan telkens achter lopen. 

Dus, wat vinden jullie over dit idee? 

(En sowieso zou ik het ook graag hebben over de versnelling van de IC zomervakantie en of we daar misschien wat aan moeten doen, maar als we een maand rust hebben zou dat ook een fijne gelegenheid zijn om daar over te praten!) 

Ik vind het prima om het uit te stellen. Writer's block has been murder for me en nu met de feestdagen ook... it makes sense.

Betreffende de zomervakantie maakt het me niet heel veel uit. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om die sneller te doen, maar als mensen plots hebben in die periode kan ik me ook voorstellen dat het voor hen fijner is om daar ook meer de tijd voor te hebben.

Ik ben voor!

En ik ben er ook voor om de zomervakantiemaanden even lang te maken als de gewone maanden, maar daar zouden we het inderdaad op een ander moment over kunnen hebben.

De maand uitstel heel graag! Ik loop (sorry sorry) met vrijwel al mijn plotlines achter in tijd! 

En misschien kunnen we de vakantieweken gewoon 14 dagen = 2 weken maken, zodat dat ook makkelijker onthouden is.

Of gewoon gelijktrekken (3 weken =IC maand voor alles), want nu ik (en de meesten) toch meer BW dan Zweinsteinleerlingen heb, is het niet perse prettiger dat de vakantiemaanden sneller gaan. 

Ja, graag! Ik loop best wel achter met wat plots en ik heb inderdaad ook het idee dat veel mensen dat hebben momenteel en dankzij de feestdagen wordt het waarschijnlijk alleen maar erger, in ieder geval bij mezelf  :P Dus een maand pauze zou heel fijn zijn. 

Verder ben ik er ook voor om de maanden van de zomervakantie langer of gewoon even lang te maken als de andere maanden. Ik merk ook als je belangrijke plotpunten in de zomer hebt dat je sneller in de knoop komt, omdat je gewoon minder tijd hebt. En wat Kelly zegt, met meer BW karakters is er vaak ook genoeg te posten in de zomer. 

Oké! Er zijn geen protesten geweest tegen het uitstellen van een maand, dus dat gaat door <3

En dan nog verder over de zomervakantie! 

Wat ik zelf merk is dat ik nu heel weinig plots plan in de zomervakantie omdat ik weet dat alles sneller gaat, terwijl ik wel graag plots in de zomervakantie zou willen doen, dus eigenlijk zou ik de drie zomermaanden graag net zo lang willen hebben als de rest van het jaar. Voor Zweinstein-leerlingen is dat wat minder fijn, maar ik heb in vergelijking veel meer BW'ers en ik kan natuurlijk ook vooruit posten als ik dat echt nodig heb. En daarbij zou ik misschien wat meer doen in de zomervakanties met mijn Zweinstein-leerlingen, in plaats van dat ik dat nu altijd zo oversla... 

Vinden jullie overigens maandag ook een fijne dag om dan een nieuwe maand op te beginnen of hebben jullie het liever op een vrijdag, bijvoorbeeld? 

Ik heb geen voorkeur voor dag van de maand, tbh, esp gezien baas is like: nope ur not gon work 4 days in a row we want u to interrupt it which im not happy about. maar die dag gaat wss per week verschillen dus hoera.

Betreffende zw... het is ook een reden waarom ik zelf weinig deed met mn chars dus ik heb er geen problemen mee als er uitstel is - plus er is meer tijd voor zomervakantie topics die er normaal minder is dus heeuj.

Yes! Ik plan wel eens plots in de zomer (tegen beter weten in haha) maar dat levert vaak wel stress op. Ik zou dan ook graag de zomermaanden langer zien. Daarbij is het ook wel overzichtelijk als alle maanden gewoon even lang zijn. 

Wat betreft de dag waarop de nieuwe maand in gaat, daar heb ik niet echt een voorkeur voor. Maandag is denk ik wel makkelijk, nieuwe week, nieuwe maand.