Jump to content
Sign in to follow this  
Andrea Houghton

[1836/1837] Because Maxime is only capable of making homeworktopics

Recommended Posts

Vrijdagavond 31 maart

En er was nog een groepsopdracht. Dit keer moest Andrea samenwerken met ene Asylynn. Tuurlijk, ze had haar wel eens vaker gezien, maar niet echt samengewerkt in groepsverband. Eergisteren hadden ze voor Toverdranken een opdracht gekregen dat ze in tweetallen een opstel moesten schrijven over een of andere toverdrank. Nou was het probleem dat Andrea niet heel goed was in Toverdranken, omdat ze dat een verschrikkelijk vak vond. Dat hielp dus niet echt bij haar plan om de beste van de klas te zijn en betere cijfers te halen dan haar broers, die het vak een stuk leuker vond dan zij.

Asylynn en Andrea hadden afgesproken in de bibliotheek, om daar aan de slag te gaan aan het opstel. Andrea was er al eerder en had al een aantal boeken gepakt uit de schappen, die misschien wel en misschien niet met het onderwerp te maken hadden. Maar het was altijd goed om je breder te oriënteren, ook al was het zelfs voor Andrea onduidelijk wat een boek over de juiste maat van jurken in vergelijking tot de bezemsteel te maken had met Toverdranken. Het stond tussen de Toverdrankboeken, dus had ze het gewoon gepakt. Toen Asylynn aankwam, schoof ze de stapel boeken aan de kant, zodat de Huffelpuffer naast haar kon zitten. "Asylynn, ben jij goed in Toverdranken?" vroeg ze, bijna smekend. Want ze wilde nog steeds een hoog cijfer hebben.

OOC: met Kim <3

Snel haastte Asylynn zich naar de bibliotheek. Ze wil het eigenlijk niet toegeven, maar ze was het even vergeten en wilde niet onbeleefd overkomen.

Vlak voor ze de bibliotheek binnen kwam, veegde ze gauw met haar mouw het zweet van haar voorhoofd, waarna ze nonchalant naar binnen liep. 

Ze kende Andrea niet zo goed. Ze heeft haar natuurlijk wel eens gezien in het lokaal, maar ze weet niet wat voor snacks ze lekker vindt bijvoorbeeld.

Toen Asylynn Andrea zag zitten, zwaaide ze kort. Andrea zag dit helaas niet. Hierdoor voelde Asylynn zich eventjes een awkward persoontje.

Snel liep ze door en zag dat Andrea een megastapel boeken aan de kant schoof. Oh nee he... het is toch niet zo'n mega opdracht...

Rustig nam ze plaats en keek naar Andrea. "Asylynn, ben jij goed in Toverdranken?" vroeg Andrea op een rare manier. Het klonk bijna smekend. Maar voor zoiets hoef je toch niet te smeken?

"Euh, ik geloof dat ik er wel redelijk in ben. Natuurlijk niet de beste, maar het is net als koken en ik ben gek op koken" Asylynn glimlachte naar Andrea. "Ben jij er niet zo goed in dan of...?"

Redelijk goed zijn was veel beter dan er niet goed in zijn, omdat je het een vreselijk vak vond. Opgelucht haalde Andrea adem. Misschien zou haar gemiddelde van alle vakken dan niet al te erg achteruitgaan. "Oh, mooi. Het is niet mijn meest favoriete vak," gaf ze toe. Niet helemaal waar, want ze haatte het vak heel erg. Het was niet alleen maar omdat de ingrediënten vaak zo vies waren, het was ook het stuk vertrouwen dat ze niet had in de dranken. Met een van de lessen dit jaar moesten ze kiezen tussen twee dranken en zij had natuurlijk de roze gekozen, want het was vast omgekeerde psychologie, waar het voor de hand lag wat het antwoord moest zijn, maar oh, wat zat ze verkeerd. Ze vertrouwde geen toverdrank meer en ze wilde er niet veel meer mee te maken hebben en ze wilde zeker niet meer met kikkerogen en rattenstaarten werken. Ieuw. 

"Kook jij vaak? Ik heb het nog nooit gedaan!" Andrea had ook helemaal geen reden om te gaan koken. Haar familie was rijk en voor Zweinstein reisden ze door Europa, dus ze hadden geen vaste woonplaats, dus gingen ze vaak naar wat lokale restaurants om daar te eten. En nu zat ze op Zweinstein en er bestonden huiselfen, dus ze hoefde hier ook niet te gaan koken. Verder klonk het echt als super veel werk en had ze wel wat beters te doen. "Het is niet dat ik er slecht in ben hoor," verdedigde ze zichzelf, toen Asylynn vroeg of ze er niet heel goed in was. Het probleem was, dat ze er eigenlijk wel slecht in was, maar niet wilde dat iedereen dat wist, want imago was belangrijk, duh.

@Asylynn Squigly Murdar

Nooit gekookt hebben, maar er niet slecht in zijn? Dat is redelijk tegenstrijdig bedacht Asylynn zich. Ach het zal vast wel een foutje zijn.

Toen de vraag viel of Asylynn veel kookte, knikte ze. "Mijn vader heeft een eigen bakkerij, dus ik help hem vaak. Voornamelijk sinds mijn moeder is overleden. Ik maak graag mijn eigen recepten, maar voornamelijk help ik graag in de bakkerij." Ze keek kort naar Andrea. "Maar gelukkig hoeven we nu net een vies drankje met krekelpoten of vissenogen te maken. Het is enkel een verslag over een drank, hoe je het maakt, wat het doet en in welke situaties je het kan gebruiken." Ze pauzeerde even. "...Het is allemaal in boeken op te zoeken, dus dat maakt het een stuk eenvoudiger." 

Na haar korte monoloog stak ze haar duim op. Dit zal toch vast wel een eitje worden? Andrea ziet er in iedergeval niet dom uit of iets dergelijks.

@Andrea Houghton

"Oh, het spijt me dat je moeder overleden is. Wanneer is het gebeurd?" vroeg Andrea. Gelukkig leefden haar ouders nog, alleen haar oudste broer was overleden, maar dat was acht jaar voordat ze geboren werd, dus dat voelde voor haar niet heel erg. Maar een ouder verliezen leek haar vreselijk. "Wauw, jullie hebben een bakkerij? Cool!" Het was best cool dat ze in een bakkerij leefde, maar zelf zou ze dat nooit kunnen. Haar hele jeugd had ze gespendeerd door te reizen door Europa en het was al niet heel makkelijk om zo lang achter elkaar op Zweinstein te zitten, wetende dat je ouders ergens in een of ander warm land de winter doorbrengen. En dat terwijl zij nu in de koudste winter ooit zat! Huiswerk te maken voor een vak dat ze pas over drie jaar kon laten vallen! Het was soms zo oneerlijk. 

"Nee gelukkig hoeft dat niet, ik had dat anders niet gedaan hoor," klaagde ze even, waarna ze een boek van de stapel pakte. "Oké, we moeten het over de Herbicide Potion doen." Andrea pakte nog een boek van de enorme stapel en gaf het aan Asylynn. "Ik weet niet of elk boek even nuttig is, maar misschien kunnen we gewoon gaan kijken." De Zwadderaar had nogal slechte boeken gepakt, want voor haar lag een boek over toverdranken die mensen kon veranderen in dieren en of het wel ethisch verantwoord was om zo'n drank te maken. 

Oeps.

@Asylynn Squigly Murdar

"Jaren terug, maak je je er niet druk om."  Asylynn haald kort haar schouders op en pakte een deel van de stapel boeken. 

Ze grinnikte even toen Andrea zei dat een bakkerij cool is. Het is voornamelijk vroeg opstaan en druk zijn... 

"We maken dan ook de beste broden van het dorp." Ze wilde niet opschepperig klinken, maar ze was er wel heel erg trots op. 

Heel kort dacht ze even terug aan thuis. Man, wat zou ze nu graag haar tanden in een vers broodje zetten. Gelijk begon haar buik te rammelen.

"Anyway.. Een herbicide Potion gaat om planten, onkruid om precies te zijn. Dus een boek over planten en natuur zijn het handigste, denk ik." Ze keek even naar de stapel boeken in haar handen. 'Dieren en hun huid' 'Welke toverdranen smaken niet verschikkelijk' en  'Tuinieren als een pro.' 

Ze pakte Tuinieren als een pro erbij en sloeg het boek open. 

Let's get started..

@Andrea Houghton

Blijjkbaar hoefde Andrea zich geen zorgen te maken over Asylynns moeder. Maar het klonk verschrikkelijk om een ouder te verliezen. Maar ja, ze liet het maar. "Mijn ouders wedden op zwerkbalwedstrijden, ik ben al heel Europa doorgereisd," zei ze opgewekt. Dat was altijd een succes om te vertellen op feestjes. Niet dat ze nu op een feest was, hoe graag ze dat ook zou willen. Want ze waren nu bezig met Toverdranken. 

"Oh, oh, ja, dat is handig ja," zei Andrea terwijl ze zich in haar boek wilde verbergen, zodat het niet zichtbaar zou worden dat ze wel heel rood werd. Tuurlijk. Een boek over planten en natuur. Oh, ja. Ze slikte even en legde haar eerste boek weg. Daarna de tweede, die ook niet veel met het onderwerp te maken bleek te hebben. Uiteindelijk legde ze al haar boeken aan de kant. "Eh, Asylynn, kan je me helpen met het uitzoeken van nieuwe boeken?" Ze keek een beetje beteuterd naar haar nogal nutteloze boeken. Ze was heel zielig, oké. Nee dat wilde ze niet zijn. Nee, ze was goed, oké. Alleen niet in Toverdranken.

Posted (edited)

Heel Europa?! Jemig, Dat is kon ze haarzelf echt niet inbeelden.  "Heel Europa? Spreek je dan ook veel talen? Pfoe, Is dat niet ook een beetje eng op zwerkbalwedstrijden soms? Aangezien er heel erg fanatieke fans zijn die doorslaan?"

Zwerkbalwedstrijden kijken is natuurlijk keileuk, maar sommige fans niet.. 

Ze pakte snel haar boek er weer bij en begon de inhoudsopgave te lezen. Helaas niet echt iets duidelijk over onkruid.. 

"Oh ja, tuurlijk! Ik laat dit boek nog even liggen, want ik moet het nog goed doorspitten. Verder heb ik ook nog niet echt een handig boek gevonden. " Ze legde het boek aan de kant en stond op.  "Letsa go."

@Andrea Houghton

Edited by Asylynn Squigly Murdar

"Dat niet echt," gaf Andrea toe. "Ik kan alleen Engels en Duits goed, van de anderen ken ik alleen maar een paar woorden." Want haar ouders hadden de kinderen Duits geleerd, want als ze dan gepakt zouden worden, konden ze altijd nog in een of ander Duits' staatje gaan wonen. Niet dat Andrea dit wist, want zij dacht gewoon dat haar ouders heel stom bezig waren om haar nog een taal te leren die ze toch niet zou gebruiken. "Nee, het is juist leuk om allemaal zwerkbalwedstrijden te bekijken in het buitenland. Ik heb ook helemaal geen last gehad van de fanatieke fans." Eerder van de fanatieke gokkers die hun halve vermogen verloren hadden omdat de underdog won. 

Gelukkig wilde Asylynn wel helpen met het zoeken van de boeken. Andrea sprong op en liep samen met Asylynn naar de boekenplank waar de goede boeken vast wel stonden. Nou, je moest gewoon maar wat pakken, dus Andrea pakte meteen vijf boeken en zocht die uit. Nee. Nee. Nee. Misschien. Nee. Teleurgesteld zette ze de boeken weer terug. "Hoe zoek jij boeken uit?" Want elke strategie was beter dan die van haar. 

@Asylynn Squigly Murdar

"Duits? Van alle talen die er  te leren zijn is er Duits gekozen?" Asylynn wreef eventjes over haar kin en dacht na. "Ja, okay. Eigenlijk is het zo gek nog niet eens. Heel veel talen hebben woorden gemeen in het duits. Zoals Deens, Oostenrijks en Nederlands." 

Zelf kan Asylynn geen andere taal dan Engels. Ze weet veel over talen, maar dat komt voornamelijk omdat ze graag over vanalles leest. Momenteel probeert ze om Latijns te leren, maar holy moly dat is een lastige taal! "Nou mooi dat je in iedergeval geen last hebt gehad van die fans! Zijn er dan ook soms nafeestjes? Als de club waar jullie voor waren dan winnen."

Asylynn focuste haarzelf weer op de boeken op de planken. "Nou... Als je het onderwerp van een project al weet, is het heel erg makkelijk om boeken uit te filteren." Ze pakte 3 willekeurige boeken van de plank. "Hier heb ik drie boeken: Origamikunsten en japan, Ongevallen in zweinstein en  (On)Kruiden en tuinieren." Ze hield de boeken kort omhoog. "De potion waar we een verslag over schrijven valt onder de categorie tuinieren.  Dus er is maar een boek nuttig. Het is niet echt een moeilijke strategie, gewoon wegstrepen." Met een glimlach stopte ze de twee nutteloze boeken terug en hiel (On)kruiden en tuinieren vast. "Probeer jij het maar eens."

@Andrea Houghton

"Ja, mijn ouders hebben voor Duits gekozen, geen idee waarom. Ik vind het een hele stomme taal, want andere talen zijn veel mooier." Ja, waarom moest ze Duits leren als ze ook andere talen kon leren? Waarom niet Noors! Daar was ze geboren! Was dat dan geen goed idee? Iedereen de taal laten leren waar ze vandaan kwamen? Oh nee, wacht, dan moest Olivér Hongaars leren en dan zouden Elliot en Isaac geen andere taal hoeven te leren, want die waren heel saai in Engeland geboren. Dat zou dan helemaal niet werken. "Ik mag nooit naar die afterpartys gaan. Mijn ouders vinden dat ik daar nog te jong voor ben, maar mijn broers mogen dat wel," zei Andrea een beetje mopperend. Die feesten leken haar echt fantastisch, maar ze kon daar dus niet naartoe, want nee hoor, ze was nog niet volwassen! Nu moest ze nog vier jaar wachten, want ze was pas dertien! Zelf vond ze dat al heel volwassen, maar je mocht geen alcohol drinken en dat was vast de reden dat ze niet mocht. "Ik wil dat wel heel graag, dus ik moet wachten tot ik 17 ben," zei ze. 

Oké, boeken pakken. Andrea keek even op de ruggen van een paar boeken. Nee. Nope. Nein. Misschien. Nee. Andrea pakte het boek uit de kast dat misschien wel de goede zou zijn. Op de voorkant stond "Wat te doen als uw te groene vingers ervoor zorgen dat de plant uw huis overwoekert: de uitgebreide handleiding." Heerlijk specifiek, maar misschien kon ze het gebruiken? Ze hield het boek voor Asylynns gezicht. "Denk je dat deze bruikbaar is?"

@Asylynn Squigly Murdar

Posted (edited)

Asylynn grinnikte. "Nog even wachten dus, maar dat komt vast goed.. toch?"

In haar hoofd kreeg Asylynn allemaal beelden van wilde feesten met vuurwerk en drank. Veel muziek, waar iedereen genoot en vierde dat hun club had gewonnen. 

In haar hoofd zag het er zo mooi en kleurrijk uit, dat ze wel een beetje jaloers raakte op de broers van Andrea. 

"Hoe groot is jouw gezin dan? Aangezien je dus meerdere broers hebt." 

Zelf heeft ze enkel twee jongere zusjes en haar vader. Dus het gezin is niet zo heel groot. 

Asylynn deinsde even achteruit. Een boek ineens voor je gezicht krijgen voelt als een aanval. Ze hapte even naar adem, maar herpakte haarzelf vlug. "Het gaat over planten en overwoeken.. Dus wellicht staat er iets in over wat we nodig hebben. Of een verwijzing naar een ander boek." Ze stak haar duim in de lucht en wuifde Andrea om mee terug te gaan naar de tafel. "Nu hebben we allebei een boek. Dat werkt voor mij altijd sneller dan een stapel van 10 boeken waar je continu tegenaan kijkt en door gedemotiveerd raakt,"

Soms vraagt ze zich af.. of ze eigenlijk in ravenklauw had moeten zitten, want ze was redelijk een stuudje.

@Andrea Houghton

Edited by Asylynn Squigly Murdar

"Het wachten komt wel goed, maar het duurt nog zo lang," klaagde Andrea. Ze had echt een stomme leeftijd, want ze kon ook echt helemaal niets! Niet naar Zweinsveld, niet naar feestjes, niet mogen toveren buiten de lessen, niets mogen doen! "Ik kom uit een best groot gezin, ik heb vier broers boven mij, waarvan er nog twee op Zweinstein zitten, eentje al overleden was bij de geboorte en een al van Zweinstein af is en daarnaast nog twee broertjes en twee zusjes." Ze telde even op haar vingers. "Aleks, Elliot, Isaac, Olivér, ikzelf, Uriasz, Yannis, Eileen en Isabelle." (ik heb totaal niet even gespiekt) "We zijn dus met acht thuis!" Zonder Aleks meegerekend dan. "En jij?" 

Vlak nadat Andrea een boek voor Asylynns gezicht had geduwd, besefte ze dat dat geen goed idee was. Oeps. Ach joh, wat maakte het ook uit. "Oh, ik heb altijd een hele stapel boeken, want dan hoef je niet steeds op te staan om een nieuw boek te pakken," zei ze terloopt. Werd ze daar gedemotiveerd van? Misschien. Bleef ze het doen? Waarschijnlijk. Andrea sloeg het boek open. In de inhoudsopgave stond ook een hoofdstuk over de Herbicide potion. Enthousiast tikte ze Asylynn aan. "Kijk! Hier staat het!" Ze bladerde meteen naar het hoofdstuk en dipte haar veer in de inkt. "Heb jij een stuk perkament? Dan kan ik meteen informatie opschrijven!"

@Asylynn Squigly Murdar

"Wachten is altijd prut." zei ze, terwijl ze instemmend knikte. Tweedejaars zijn is prut, want er is zoveel wat je wilt doen, maar niet mag doen! 

"ACHT?!" riep Asylynn net wat te hard, waardoor ze wat boze blikken naar haartoe geworpen kreeg. "Sodeknetter. Ik heb twee jongere zusjes, een tweeling van 5 jaar oud. En natuurlijk mijn vader. Dus wij zijn met vier." Ze grinnikte even. "Dat is de helft van jouw gezin." Ze dacht eventjes na. "Ik ben wel blij dat ik niet meer broers of zussen heb, mijn twee jongere zusjes zijn heel erg vervelend en plagerig. Voornamelijk ook nog eens betweterig. Dus ik kan me niet voorstellen hoe dat is met 8 mensen rond je heen."

Asylynn knikte na Andrea haar antwoord op het boekenstapelding. "Heb ik ook altijd gedaan, maar dan kijk ik naar die stapel en heb ik zoiets van: Nog zoveel te gaan?!"

Toen Andrea vrolijk begon dat ze het had gevonden, pakte Asylynn vlug een stuk perkament erbij wat ze aan de andere kant van de tafel had neergelegd. Blij schoof ze het naar Andrea toe "Zullen we op dit stuk perkament alle informatie die we vinden kort opschrijven, als een kladdocument met pagina of hoofdstuknummer en boektitel erbij? Dan ga ik zo kijken of ik nog een boek kan vinden en kunnen we alle informatie bij elkaar voegen. " Asylynn stond alvast op, maar wachtte nog eventjes met weglopen tot de antwoord had van Andrea.

@Andrea Houghton

"Oh, wacht, ik heb niet eens mijn ouders meegerekend! We zijn dus met z'n tienen thuis! Buiten de zomervakantie reizen mijn ouders vooral veel, want dan past mijn oudste broer op. Hij is al 21 jaar oud en heeft toch geen werk, dus dan past hij op." Hij had wel werk, maar dat was 1) geen vaste baan en 2) illegaal en 3) Andrea was stikjaloers op hem dus een beetje shade was gezond. "Het is soms wel gezellig, maar soms is het ook verschrikkelijk vervelend, want niemand laat je alleen en dat is stom. En ja, iedereen is betweterig bezig en je springt er nauwelijks bovenuit," klaagde Andrea nog wat meer.  Met zoveel mensen zijn was ook vaak voordelig. Ze deden vaak spellen en speelden veel Zwerkbal in hun achtertuin. Ook was ze nooit echt eenzaam en alleen, want haar broer Olivér was haar beste vriend. Maar ja, ze was eenmaal in een klagerige bui, dus vertelde ze de voordelen niet.

"Oh ja, dan wordt dit het kladblad," zei ze, terwijl ze het boek weer dichtsloeg om de titel van het boek en de schrijver op te schrijven. Daarna bladerde ze naar het desbetreffende hoofdstuk, waar de informatie in stond.  Andrea knikte afwezig naar Asylynn, terwijl ze het hoofdstuk doorlas. Ze snapte er niet veel van, maar het ging niet om het snappen, maar om het doen alsof ze het snapte. Ze wilde een hoger cijfer halen en ze hoefde het niet per se te snappen. Als de toets eraan kwam, kon ze altijd wel Olivér lief vragen om haar te helpen. 

@Asylynn Squigly Murdar

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.