Jump to content
Sign in to follow this  
Aviana Fox

[1836/1837] A story of snakes

Recommended Posts

8 Maart 1837 - Some tearoom 

Het is eigenlijk best ironisch dat de datum van dit topic acht maart is het is vandaag namelijk international Womans day en helaas zat Aviana vast aan een date met iemand die ze eigenlijk niet eens interessant vind en wiens naam best wel in verbinding staat met het patriciaat (hey dat rijmt #slampoetry #aviana wanna slam tabby in the face #family goals) Maar hier was ze dan dus, want ze had bedacht dat zolang Tabby besloot om dit ~ je moet Richard Ingram daten of ik snitch je aan mama en papa ~ op te houden dat ze beter het beste ervan kon maken. Date the guy whose name has a metaphor for snake so u sis wont act as a snake.

Ben echt fucking poëtisch vandaag.

En misschien konden ze het nog wel gezellig hebben ook. Aviana was altijd goed in mensen charmeren, in overal wel het juiste weten te zeggen, mensen te lezen en ze dan precies te geven waar de woorden die ze zelf niet zagen om schreeuwden. Als het niet leuk werd dan eh, dan ging hij het vast uitmaken dus dan kwam dat ook wel weer goed.

Momenteel zaten ze in een tearoom zonder naam omdat mijn humor op is en werd er net thee gebracht. “Deze thee hebben we thuis ook”, enthousiast hield ze de smaak omhoog die ze gekozen had, “mijn ouders hebben een dierenwinkel en het blijkt dus dat knaagdieren rustig worden van deze thee dus het is handig. Oh en het is ook gewoon lekker dus altijd goed om in huis te hebben voor zowel klanten als dieren!

Het was beter om de ongemakkelijke dingen van de smalltalk te skippen, als een conversatie goed liep kwam de rest altijd vanzelf.

OOC: Priveeee <3

Richard was op date met Aviana. Had hij te danken aan Tabitha, hij had onderhand wel door dat Aviana niet veel in hem zag, alvast bedankt, maar ze waren alsnog op date, samen. Ze praatte tegen hem, besteedde aandacht aan hem, haar haast onverdeelde aandacht, ze was aardig tegen hem – en hij, hij wilde erin verdrinken, wilde zich in dit type momenten wentelen totdat hij vergat hoe het was geweest om een onzichtbare aanwezigheid te zijn in haar leven, een lang vergeten gezicht als figurant in haar wereld. Maar dat mocht niet. Nu ja. Mocht wel. Niemand kon hem tegenhouden als hij het wilde doen, maar hij mocht niets terugdoen, want iemand stond klaar om net wat teveel van zijn private onzin de wereld in te smijten als hij uit de pas liep en daar stopte dat spel ook alweer.

En nu moest hij maar een kloterige vriend zijn om ooit een kans te krijgen, ooit voor écht.

Ergens was er een Nice Guy™ die hier een les uit kon trekken.

‘Oh, wat…’ Leuk. Tof. Interessant. Wist hij veel. Iets, iets positiefs, want hij wilde dat ze meer zei, dat ze meer vertelde, zodat hij hier kon zitten en luisteren en zich half en half vereerd kon voelen dat ze tegen hem wilde praten. ‘Jullie geven jullie klanten en hamsters dezelfde thee?’ gooide hij zijn zin om, besluitend dat hij geen zin had in een “goh, je weet dat stelen illegaal is?”-gesprek met de autoriteiten. ‘Merken ze dat ooit op?’

Ja ze moest toegeven dat deze reactie inderdaad een beetje teleurstellend was. Misschien was Richard gewoon van zichzelf nieuwsgierig en stelde hij veel vragen, en dat was dan wie hij was. Maar als dat al zijn persoonlijkheid was dan kon hij toch iets interessanter vragen? Iets met meer enthousiasme? Iets waar ze misschien op door had kunnen vragen, iets anders dan deze vraag waar ze ten eerste geen antwoord op wist (hoe moest zij dat weten) en waar ten tweede ook geen gesprek uit te halen was.

Ehm”, heel even keek ze teleurgesteld in de conversatie want Aviana hield van interessante mensen. Dat was waarom ze zo snel wisselede van haar favoriete persoon ter wereld omdat alles haar interesse wekte maakt niks het vast kon houden. Maar toen bedacht ze dat ze dit moest doen, en dat het niet Richards schuld was dat Tabitha haar hier toe dwong en dat hij geen nare tijd hoefde te hebben omdat zij het niet naar haar zin had. “Ik denk het niet? Hoezo. Denk je dat mensen dat erg vinden dan? Zou jij het erg vinden om thee te moeten drinken die hamsters toevallig ook lekker vinden?

Uh. Wist hij veel. Hij kreeg nooit dezelfde thee als een hamster, al was het maar omdat er geen hamsters rondliepen bij hem thuis, en dat was precies de reden dat hij zijn schouders ophaalde. ‘Ik heb het nog nooit voorgehad,’ gaf hij maar eerlijk toe – want hé, hij mocht de beste vriend ooit niet uithangen, en om de één of andere reden kwam dat erop neer dat hij net iets te zeer zichzelf was. Tja. Zo gingen die dingen. Wist hij ook alweer wat voor persoon hij weer was. En hé, dat algehele feit dat hij het aan zichzelf kon verkopen dat dit mocht, puur omdat hij zelf niet in de problemen wilde komen, was ook weer een leuk weetje over hoe zijn moreel gestel in elkaar zat. Met haken en ogen, dat wel, maar hé, nu wist hij het in elk geval.

Was vast ook wel wat waard. Nam hij maar aan.

‘Maar ik denk wel dat ik het een beetje… raar zou vinden als iemand me thee aanbiedt en daarna hetzelfde aan de hamster geeft,’ vervolgde hij maar, want ja, wat, op zich was dat ook raar. ‘Ik bedoel, ik zou mezelf als een hamster behandeld voelen.’ Soort van. Hij kon zich niet voorstellen dat hij het überhaupt door zou hebben als mensen niet uitdrukkelijk meedeelden dat ze dat gingen doen, en dan nog wist hij voor geen meter wat hamsters nu precies aten of dronken, dus wist hij veel wat hij ervan zou moeten maken. ‘Jij niet dan?’

Ze wist niet wat ze moest zeggen, dat gebeurde niet vaak want Aviana was spraakzaam (te spraakzaam soms) en wist overal wel een gesprek uit de halen. Maar wat zei je op iemand die overal en iets negatiefs van wist te maken en de algemene sfeer van het gesprek gewoon naar beneden haalde.

Punt was, meestal zei ze ‘doei dit was gezellig laten we vaker afspreken’ en negeerde vervolgens het bestaan van die persoon voor zo ver dat mogelijk was zonder onaardig te lijken. Kon nu niet. Iets met niet weg mogen.

Ik denk dat het helemaal niet erg is om je een hamster te voelen niet? Ik bedoel volgens mij zijn hamsters heel geliefd, en ik weet niet ik denk dat ik het zelf niet zou hebben. Als je elk dier zou kunnen zijn welk dier zou je dan willen zijn”.

Ja, een tragisch smalltalk cliche maar hij moest het er maar mee doen. “Wil je nog suiker in je thee trouwens? Dan moeten we nieuwe vragen want deze is bijna op”.

Omdat ze zelf de halve pot erin leeg gemikt had uit verveling en dan moest ze iets om handen hebben. En suiker klontjes zien smelten was best leuk.

Welk dier hij wilde zijn? Eh. ‘Ik wil geen dier zijn,’ antwoordde hij, want hij was goed in met mensen praten. ‘Maar als het moest…’ Hij krabde aan zijn achterhoofd. ‘Een vogel, denk ik.’ Want dan kon hij wegvliegen, en in de praktijk zou hij vast te lui zijn om het effectief te doen, maar hij hield van het idee, van gewoonweg weg te kunnen gaan, weg, weg, weg, een ander oord zonder dat salomonsoordeel als een zwaard van Damocles boven zijn hoofd dat hij dit keer echt moest blijven. Iets met dat ergens blijven vastigheid bood – en dat kon best zo zijn, maar hij was vastigheid, hij kende niets anders. Was het zo erg als hij wat anders wilde uitproberen?

‘Maar ik weet niet zo goed welke.’ Was ook zo. Zolang het ding maar werkende vleugels had, boeide het hem niet welke veren er aan hem zouden kleven. ‘Jij dan?’

Kijk, hij kon een gesprek voeren! Niet dat het een boeiend exemplaar was, maar ach.

‘Hè? Nee, ik hoef niet – ik drink thee zonder suiker.’ Hij hield niet eens zoveel van thee. ‘Jij precies wel?’

Een vogel, daar kon ze zich wel in vinden! En even zuchtte ze opgelucht, er niet echt bij stilstaand hoe vreemd het allebei was dat ze zo wanhopig opzoek was naar een aanknooppunt dat ze opluchting vond in kleine gelijkenissen (en dat de gelijkenis waarschijnlijk was dat ze allebei graag vleugels hadden om weg te vliegen).

Daten is leuk jongens.

Een vogel klinkt wel goed, ik heb ook altijd willen vliegen. Maar ik denk zelf een bij of een vlinder want dan ben je kleiner en dan kan je op veel meer plekken komen, plus je mag de hele tijd bij bloemen zijn en wie wil dat nou niet”, achteloos pakte ze een bloem uit de vaas op hun tafeltje (dat er was voor de convinence van de aestetic van mijn post) en stak deze in haar haren.

Oh en ik neem meestal niet zoveel suiker hoor ik was gewoon…

Afgeleid

Dat was aardiger dan zeggen dan ik vind je zo saai dat ik iets te doen wilde hebben.

En nu was ze ook nog vergeten een vraag te stellen zodat het gesprek verder zou gaan!

‘Je vindt bloemen leuk?’ stelde hij maar. Zelf… had hij eigenlijk niet echt een uitgebreide mening over bloemen. Ze waren mooi, ze bestonden en geurden zo nu en dan heel sterk. Ze hadden veel verschillende namen die hij nooit kon onthouden en hij vond gesprekken erover nooit zo heel boeiend, want op de één of andere manier bleef het nooit gezellig bij tulpen en rozen en narcissen en wilden de kenners van dienst het plots hebben over iets intensere bloemgerelateerde onderwerpen en het enige wat hij daaruit leerde, was dat hij dat nooit meer wilde doen.

Hij wilde heel even zeggen dat die bloem in haar haren haar mooi stond, maar hij wist niet zo goed hoe, dus bleef zijn blik er alleen maar een tel op liggen, vooraleer hij verder probeerde te gaan.

‘Afgeleid,’ echode hij, uiteindelijk maar. Hij grinnikte, zonder echt te weten waarom. ‘Je hebt het niet naar je zin, hè?’

Was oké. Was soort van de bedoeling.

Hij hoopte er maar op dat Tabitha dit zag, zodat hij Aviana’s tijd niet voor niets aan het verdoen was.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.