Jump to content
Rosenne Collingwood

[1836/1837]De zeer verantwoordelijke nieuwjaarsborrel

Recommended Posts

OOC: Hello lekker laat want het is alweer februari, maar woeeh Rosenne heeft een lerarenborrel georganiseerd en ze had speciale drankjes besteld, maar daar bleek een extra toverdrankje in te zitten die je innerlijke kind naar boven haalt en waar je je nogal onverantwoordelijk van gaat gedragen, voor zover leraren dat natuurlijk al niet doen. Hoe meer je drinkt, hoe jonger je uiteindelijk mentaal wordt (rip Tristan). Woepsie! Dus nu is het chaos. 

1 januari 1837

Het leven van een leraar was zwaar, oke. Vooral als je een leraar op Zweinstein was.  De drukte, genoeg kinderen die niet luisterden, magie die er ook nog eens aan te pas kwam, lessen die je moest verzinnen, huiswerk dat je na moest kijken. Oh Rosenne hield ook wel van kinderen en lesgeven, maar soms waren er van die dagen dat het je allemaal even teveel werd en je wel eens behoefte had aan een goede whiskey met heel weinig ijs en vooral gewoon heel veel whiskey. Gelukkig was het nu vakantie, een welverdiende twee weken rust. Tenminste als je niet achter liep met werk, wat ze helaas wel deed. Rosenne deed graag alsof het helemaal geen moeite was om schoolhoofd, leraar en alleenstaande moeder zijn, maar de werkelijkheid was dat ze zich soms wel echt heel erg moe voelde. Dus werk of niet, ze vond wel dat zij en de overige leraren weer eens een borrel hadden verdiend. Borrels waren altijd gezellig, want je leerde meteen iedereen weer wat beter kennen en het was toch een momentje van ontspanning. En wat nou beter dan een nieuwjaarsborrel om te vieren dat ze het weer een jaar hadden overleefd! 

Om de gelegenheid nog wat specialer te maken had ze wat bijzondere dranken ingekocht waar je blijkbaar extra van in je vel zou gaan zitten. Dat klonk best goed. Behalve dat ze nogal goedkoop waren en eigenlijk illegaal, omdat ze niet het effect gaven waarvoor ze werden gepromoot. Maar he, dat kon zijn toch ook niet weten. Die man had er zo lief uitgezien. 

In ieder geval was het wel heel lekker. En gezellig zo. Ze had nog maar één glaasje op, maar ze kon het nu al wel een beetje voelen. Wat ze vooral kon voelen? Nou, dat ze zich wilde gedragen als een impulsieve puber die alle grenzen opzocht. Dus greep ze de eerste de beste, willekeurige persoon vast en stuiterde enthousiast op en neer: "Oh, weet je wat ik altijd al eens heb willen doen? Sleeën op het dak! Zullen we dat doen?"

Edited by Rosenne Collingwood

Bella was nooit echt in touch geweest met haar innerlijke kind, zelfs niet toen ze nog een innerlijk kind was, en daarbij was ze nu eigenlijk ook helemaal niet zo oud. Maar 21 jaar (ja, ik heb op moeten zoeken op hoe oud Bella is, don't judge me, you do the same) en dat was haast nog jonger dan ik zou denken. Maar tja, oud was je vooral door je ervaringen en daarvan had Bella ook wat meegemaakt, yay!

Het punt was, terwijl ze aan haar drankje begon te sippen, werd ze een stuk verlegener. En onzekerder. En nog meer geneigd tot het opzoeken van een stil hoekje waar ze in haar eentje in kon gaan staan. Wat een stuk makkelijker ging als ze op dat moment niet werd vastgegrepen.

"Oh, eh, oh, ehh..." Ze werd zo rood als maar kon en wierp een ongemakkelijke blik rond. "Maar dat mag toch helemaal niet? Straks worden mensen boos op ons en krijgen we strafwerk!"

Ze fronste verward. Wie gaf hier ook alweer strafwerk? "Ik wil niet in de problemen komen," smeekte ze. 

Kijk! Heel late reacties, want dat vind ik toevallig leuk.

Maar Laurelle was niet zo verbazingwekkend goed in zichzelf inhouden (goh) en dat weten we allang, dus dat is saai en dus gaan we Laurelle achterwege laten (als het mensen boeit, is ze vast ergens in een hoek aan het drinken en een monoloog aan het afsteken tegen wie dan ook wil luisteren), maar ik heb ook nog Susannah en Susannah was, eh, iets anders.

Want Susannah was wel goed in zichzelf inhouden. Ze vond het gewoon niet zo leuk om te doen. Het was zo… saai, ze won er niets bij – ze deed het voor haar kinderen, als het moest, ze deed het om te voldoen aan James’ standaarden, zodat hij haar met rust zou laten, ze deed het omdat het niet doen kwalijkere gevolgen zou hebben – vandaag niet in elk geval, en dus, dus had ze aan het universum in deze ruimte precies laten zien hoe een talent voor glazen vol wijn achterover tikken er precies uitzag.

Ik zou echt eens iemand moeten hebben die geen halve alcoholist is…

Maar hé, het kwam erop neer dat Susannah al een heel eind terug in de zogenaamde tijd was gegaan, hupsakee, hoe bedoelde je, ze was aan het verkeerde eind van de dertig, naaaah, en giechelde toen Belladonna het had over in de problemen raken. Ha! ‘Oh, kom op, je raakt alleen maar in de problemen als je betrapt wordt!’ En als je het een beetje slim aanpakte, had je daar helemaal geen last van. ‘En dat gebeurt heus niet! Hebben we sleeën?’