Jump to content
Sign in to follow this  
Ovid de Haviland

[1836/1837] But Grandmother! What big eyes you have

Recommended Posts

"Natuurlijk wil ik mijn SLIJMBALLEN wel halen, maar mocht het leven draaien om wat ik wilde was ik in de eerste plaats geen weerwolf geworden. Professor Ostrovsky zou op de hoogte moeten worden gebracht en eerlijk gezegd probeer ik het hele weerwolf zijn geheim te houden. Het zou niet lang duren voor leerlingen doorkrijgen dat ik eens in de maand verdwijn. Ze zullen hun conclusies trekken, maar dat is niet eens het ergste. Wat als iemand het in zijn hoofd haalt me te volgen? Wees eerlijk er zijn een hoop leerlingen dom genoeg om zoiets te doen. Wie denk je dat de schuld krijgt van hun dood? Denk je dat er ook maar enige aandacht aan zal worden besteed dat ze tegen alle regels ingingen door me te volgen?" Het vermoeide hem over zijn problemen door te blijven gaan. Je vergat haast dat andere mensen ook wel eens problemen hadden. Al was het een welkome afwisseling. 

"Kijk ik zal er over nadenken, op gesprek gaan bij Ostrovsky, maar ik beloof je niks. Dus waar heb je hulp mee nodig?" Eerlijk gezegd was Ovid best verwonderd dat Elise hem om hulp vroeg. Ze moest wel erg wanhopig zijn om haar toevlucht bij hem te nemen.