Jump to content
James Graham

[1836/1837] Women rule the world.

Recommended Posts

"Duelleren?", vroeg James een tikkeltje verbaasd. "Zolang het netjes de regels volgt, ben ik er wel redelijk goed in." Hij keek Alexis vragend aan. "Ik neem aan dat je het magisch duelleren bedoeld? Want schermen, het dreuzelse duelleren, durf ik ook tot mijn vaardigheden te rekenen, maar ik zie voor op Zweinstein daar de zin niet zo van in." James glimlachte lichtjes. 

"Wat is de reden dat u daar naar informeert?" Ik ga er vanuit dat dat is omdat Thomasin gaat uitvallen en zodat James dat vak kan overnemen, zodra Thomasin met zwangerschapsverlof gaat. Hierbij geef ik aan dat ik dat een prima idee vind. Mocht de vraag om een andere reden gesteld zijn, dan ik nu invul, dan laat ik me -En James zich ook- graag verrassen. Al mag leraar worden vast niet als je ook inspecteur bent. Dus alas, vast verkeerd gegokt. 

Nee, dat was helaas niet de goede gok. "Ach," zei Alexis, voorzichtig en hopelijk luchtig genoeg dat hij zich geen zorgen zou maken, "Wie weet wanneer dat van nut is, he? Soms kan het helpen om eh... ruzies uit elkaar te houden." Of moordpogingen, die zich ook blijkbaar af en toe op Zweinstein afspeelden. "Tieners, he, u bent er zelf ook één geweest, dus u zult vast begrijpen dat emoties soms hoog kunnen oplopen." Heel hoog. Moordlustig hoog. Maar Daniella Adler zat niet meer op Zweinstein, godzijdank, en sindsdien leek alles een stuk kalmer te zijn.

Bedenk me net dat dit topic zich afspeelt in de zomervakantie voordat de lessen nog zouden beginnen, dus Alexis had niet echt goed vergelijkingsmateriaal.

"Dus, dreuzels duelleren?" vroeg ze nieuwsgierig. "Is dat niet met die zwaarden? Dat heb ik nog nooit gedaan, is het leuk?" 

Ah. Ruzies. Ja, dat was wel een goed punt. "Ik denk dat ik daarvoor wel genoeg vaardigheden heb."Daarbij had hij dan natuurlijk ook nog zijn status als schoolinspecteur en zijn natuurlijk leiderschap, enzo... je weet wel. James was als tiener overigens heel erg rustig geweest. Dus hij kon zich niet zo heel erg veel voorstellen bij hoog oplopende emoties, maar hij had het een en ander meegekregen van zijn jongere zusje en de familiediners bij de Haviliards waren ook een goed praktijkvoorbeeld van explosieve communicatie, spreekwoordelijk -Elara deed daar dan weer wel letterlijk aan-.

"Ja, dat is met zwaarden. Met degens om precies te zijn. Dat zijn hele dunne, lange zwaarden, eigenlijk." James glimlachte. "Ik vind het erg leuk. Zo zijn er nog wel meer tovenaars, en heksen, die deze sport beoefenen. Dat zijn wel vooral tovenaars met een binding met de dreuzelse adel, overigens. Als je wilt, dan kan ik je wel een keer een demonstratie geven?"

Ja joh, zijn status als schoolinspecteur. Daar gaven studenten op Zweinstein ook heel erg om, tijdens een ruzie. Maar tja, daar zou James allemaal zelf wel achter komen, alleen zou Alexis de conclusie moeten trekken dat het toch een stuk rustiger was op Zweinstein nu Daniella er niet meer was. Goh, verrassend.

"Oh ja, lijkt me leuk!" knikte ze enthousiast. "Ik was op school nooit zo goed in duelleren, ondanks de bijlessen van mijn man," niet dat Nicholas toen haar man al was, maar goed, "maar wie weet liggen zwaarden me wel beter dan vloeken." Ze grinnikte een beetje, want Nicholas zag haar vast al aankomen, met dat ze nu ging duelleren met zwaarden.

"Zouden er veel leerlingen interesse in hebben?" vroeg ze eh... geïnteresseerd, "want dan zouden we eens moeten gaan hinten bij de schoolhoofden dat ze daar wat voor doen." Deden die ook wat voor hun geld. 

Nah, dat was gemeen. 

"Wellicht," zei James gematigd enthousiast, want over het algemeen vond hij vrouwen niet zo heel erg goed in schermen. "We kunnen het in ieder geval proberen." Hij humde, dacht na. "Sowieso lijkt ook wat fysieke inspanning en beweging me geen slecht idee voor de leerlingen. Dan kunnen ze toch ook ergens hun energie kwijt en moeten ze ook weer op een andere manier met elkaar samenwerken. Nu ben ik natuurlijk geen docent..." Dus wat wist hij er nu van. "Maar we zullen vast tijdens het werk wel een moment kunnen vinden dat ik je de beginselen van het schermen laat zien."

Inmiddels had James de bodem van zijn glas bereikt. "Ik vond het gezellig," zei hij met een glimlach. "Ik kijk uit naar onze samenwerking." Het was inmiddels wel weer tijd om naar huis toe te gaan. Hij had het al iets uitgerekt, maar zou hij langer blijven, dan zou het echt voelen alsof hij zijn plichten aan het ontduiken was en dat vrat, zeker met een hoogzwangere vrouw, toch aan zijn geweten.

Pff James, als je vond dat meisjes niet konden duelleren zou je Thomasin eens moeten ontmoeten. Kelly, handig van je dat je twee karakters hebt die veel aan duelleren doen, kan ik de ene als voorbeeld bij de ander gebruiken >D

"Oh, ja, inderdaad!" zei Alexis, terwijl ze een blik wierp op haar horloge. "Oh, oeps, het is later dan ik had verwacht..." En ja, Alexis had zelf ook een druk leven met van altijd wat te doen. "Mocht je nog vragen hebben, stuur me een uil, dan geef ik zo snel mogelijk antwoord." Ze dronk snel haar glas leeg en haastte zich weg, op weg naar haar volgende afspraak.

Uitgeschreven! 

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.