Jump to content
Pumpkins & Parchment RPG
  • Announcements

• Theodore Whitford

Nieuwe versie van het board!   09/23/17

Hoi iedereen! Om te zorgen dat jullie allemaal veilig en probleemloos kunnen posten, is er af en toe een update nodig. We zijn nu overgegaan op versie 4.2, waardoor alles weer voor langere tijd goed zou moeten werken. Gaat er iets mis, laat het even weten! Liefs,   Sander
Hawk Dickson

[1835/1836] A new day, a new victim

Recommended Posts

Zondag 1 mei 1836 - 's middags

Met elke afwijzing die Hawk kreeg werd hij chagrijniger, bozer, maar ook meer vastberaden dat op de één of andere manier alle meisjes op Zweinstein het verkeerd hadden. Hoezo wilde niemand met hem naar bed? Hij was knap, goedgebouwd, charmant en dus eerlijk gezegd echt een catch. Was het dat hij geen verdere relatie wilde? Ja, dat zou het waarschijnlijk zijn.

Oké, dus dan moest hij maar gewoon romantisch doen. En een goed vriendje uithangen. En iemand dumpen zodra ze met hem naar bed was gegaan, want hij was een vrije vogel.

Ha, Hawk, een vrije vogel. Get it?

Maar goed, nu had hij dus een meisje nodig met wie hij nog niet had geflirt en gelukkig waren daar genoeg meisjes van op Zweinstein, dus Wren Fox was zijn volgende slachtoffer. Kelly wilde dit, jongens, dus het is haar schuld.

”Hallo mooie dame,” begroette hij met zijn beste witte-tandpasta-glimlach. ”Heeft iemand je ooit verteld dat je het mooiste meisje op Zweinstein bent?”

We zijn samen schuldig, Gianna, SAMEN!

Maar goed, hoe dan ook.. Wren was zich in ieder geval van geen enkel kwaad bewust. Ze had haar boek laten liggen in de kassen. Dus ze deze had ze zojuist opgepikt en ze was op haar terugweg naar het kasteel. Dit verklaarde waarom ze op dat moment in ieder geval even alleen liep. Ze keek alleen heel erg verbaasd om, toen een jongen haar opeens aansprak met de meest complimenteuze woorden die ze in tijden, misschien wel ooit, aangaande haar uiterlijk had gehoord. Dus bedoelde hij echt wel haar en liet niet Daniella of Heaven achter haar? Ze keek voor de zekerheid even om zich heen, maar het leek erop dat de jongen toch echt haar bedoelde.

Nou ondanks dat 'de jongen' een jaar lager zat dan zij, wist Wren heus wel wie het was. Het was Hawk Dickson, onderdeel van de luidruchtigste familie die Zweinstein rijk was. Hij kreeg een klein glimlachje en ze schudde haar hoofd. "Nee, nog nooit." En ze vond het heus wel heel lief hoor, Hawk, maar Hawk was geen Gideon en nu een maand na de kus wist ze toch wel vrij zeker dat ze hém leuk vond. Dat as overigens niet wederzijds, dacht ze, want eerst had Gideon haar ontlopen en nu deden ze maar gewoon alsof er niets was gebeurd en waren ze maar gewoon vrienden. Dat was behoorlijk pijnlijk en niet leuk. Het was vast het beste als ze probeerde iemand anders leuk te vinden, maar dat was erg moeilijk. Nouja, misschien hielp het als ze een beetje naar deze jongen luisterde, die haar blijkbaar leuk vond? Anders was ze waarschijnlijk direct doorgelopen. Aan de andere kant... het was ook wel weer héél gladjes. Hier zat vast iets achter.

"Je zit me voorde gek te houden, hè?" vroeg ze een tikkeltje achterdochtig. Straks zou hij haar vast uitlachen als hij dacht dat ze hem geloofde. Nou. Daar ging ze dus mooi niet aan meewerken. "Hoeveel vrienden van je zitten er in de bosjes nu weddenschappen af te sluiten?" Pah! Ze was heus niet achterlijk.

Ik ben alleen schuldig omdat ik Hawk heb gemaakt, dat is niet eerlijk D< Je weet best hoe hij is, dus is het geheel je eigen verantwoordelijkheid als je naar me toekomt met 'Hey, misschien een topic voor Wren en Hawk'!

Ha, zie je wel, ze was nog nooit zo genoemd! Man, dit was zo makkelijk. Voordat hij het wist zou ze vast voor zijn voeten liggen te smeken dat hij haar mee naar bed neemt, of zoiets dergelijks. Waren alle meisjes maar zo makkelijk! Ja, oké, hij ging een beetje hard van stapel, maar dat had er allemaal gewoon mee te maken met dat hij het helemaal voor zich zag.

"Nou, bij deze dan," zei hij, met een lieflijke knipoog.

Maar ugh, meisjes! Altijd zo paranoïde! "Nee, natuurlijk niet!" zei hij, half lachend, half verontwaardigd. "De bosjes zijn helemaal leeg, kijk maar." En hij zwaaide met zijn toverstok, zodat de bosjes een eind naar achteren sprongen. "Ik ben altijd serieus als ik een mooie dame becomplimenteer."

Hawk bewees zelfs dat er niemand in de bosjes zat.Het struikgewas sprong een stuk naar achteren en daar zat... niemand. Hij leek het echt te menen? Goh. Dat had ze niet verwacht. Even keek ze naar de grond, een frons op haar voorhoofd, niet zo goed wetende wat ze ermee moest en óf ze er iets mee moest, want Gideon...Maar ach, hij zei alleen maar dat hij haar mooi vond. Daar was niets mis mee, toch? Dus Wren, stel je niet zo aan. "Oh, nou, dankjewel in dat geval," zei ze dus ook maar met een glimlach, zowaar een gemeend exemplaar nog ook. "Dat is leuk om te horen."

In eerste instantie liep Wren door, maar bedacht zich toen. "Zin om één drankje te doen in Zweinsveld?" En nee, Hawk, heus niet omdat ze nu opeens met je naar bed wilde. Dat kwam niet eens bij haar op. Daarbij had ze daar niet eens tijd voor, want vanaf morgen begonnen de examens, maar of ze nu een uurtje voor zich uit zat te staren en zat te piekeren over Gideon of dat ze een uurtje wat met een andere jongen ging drinken, die haar wél mooi vond en aandacht gaf, maakte dan ook weer niet uit. Hopelijk gaf het haar net dat beetje genoeg afleiding, zodat ze zich straks wel weer op haar examens kon concentreren.

Hallo??? Waarom leverde dit niet direct resultaten op? Waarom trok ze haar kleding niet uit en bedankte ze hem in plaats daarvan alleen maar en vertelde hem dat het leuk was om te horen? Want wat had een jongen daar nou aan. Hij wilde alweer chagrijnig weglopen, want ugh, wat moest hij nu weer verzinnen om aandacht te krijgen, maar plotseling vroeg ze hem toch om een drankje.

Hawk begon direct te grijnzen. Een drankje was ook niet wat hij wilde, maar hij wist best wel hoe de wereld van daten verliep, hoor, dus hij bood haar direct galant zijn arm aan. "Het zou me een eer zijn," zei hij, een klein beetje spottend. "Boterbiertje of iets sterkers?" Hoe dronker, hoe beter, toch?

Natuurlijk merkte Wren de lichte spot een beetje op, maar ze wist niet of dat was omdat hij haar idee stom vond, of juist omdat hij het grappig vond om zo overdreven galant te doen? Ze had eigenlijk al spijt van haar voorstel, maar toen vroeg hij of ze alleen een boterbiertje zouden drinken of ook wat sterkers? Wren keek verbaasd. "Wilde je liever elfenwijn of vuurwhisky?" Maar ze waren nog helemaal geen zeventien. Dus dat kregen ze dan vast nooit van de barman. Niet dat ze iemand was om meteen op te geven als ze iets wilde, maar ze wist niet zeker of ze wel wat sterkers wilde. "Boterbier is wel goed hoor. Morgen beginnen ook mijn S.L.I.J.M.B.A.L.-examens." Daarom moest ze dan niet per ongeluk een kater hebben.

Met een lichte aarzeling nam Wren het aanbod van de uitgestoken arm aan. Goed, hopelijk zou het haar nu echt lukken om Gideon uit haar hoofd te zetten, maar tot nu toe was hij alleen maar sterker aanwezig in haar gedachten.

Goed, ze liepen richting Zweinsveld om wat te drinken. Dan moest je het natuurlijk wel ergens over hebben. Ze kenden elkaar alleen echt helemaal niet, ze zaten in een ander jaar en in een andere afdeling. Juist. Dat werd een uitdaging. Goed, ehm, iets wat iedereen altijd wel leuk vond? Want ze ging haar project 'vergeet Gideon' wel serieus nemen. "Dus eh, wat vind je van Zwerkbal?"

Hm, jammer dat ze alleen een boterbiertje wilde, maar ach. Dat hoorde hij wel vaker. Ja, doe me maar een biertje en dan als ze dat biertje hadden gehad, wilden ze wat sterkers. Zelf begon Hawk liever eerst aan de whiskey, want hij dronk om dronken te worden, niet vanwege de smaak. Ook al was dit maar boterbier en zat er zo weinig alcohol in dat je van water nog sneller dronken zou worden. "Oh, ik doe met jou mee," zei hij geruststellend.

Als het aan hem had gelegen hoefden ze natuurlijk helemaal niet over zwerkbal te praten, maar als het aan hem had gelegen, hadden ze allang een bezemkast opgezocht en hun kleren uitgetrokken. "Oh ja, zwerkbal is fantastisch!" zei hij enthousiast. "Ik speel altijd als drijver. De beste drijver die Huffelpuf ooit heeft gehad, natuurlijk." Duh. "Je hebt me vast wel zien spelen, ben ik niet geweldig?"

Naar haar hobby's hoefde hij niet te vragen, want vrouwen hadden nooit interessante hobby's.

Bingo. Haar onderwerp met Zwerkbal zat midden in de roos. Natuurlijk, ze hád hem zien spelen, want zoals vrijwel elke leerling was ze fanatiek fan en ging ze altijd wel naar de wedstrijden kijken. Spelen deed ze zelf dan misschien niet, maar dat betekende niet dat ze alle regels kende en heel hard juichte wanneer Griffioendor scoorde en heel hard 'Booo' riep wanneer de tegenpartij punten won. Ze glimlachte dus opgelucht. Mooi, een gemeenschappelijke interesse. Dan werd het vast gezellig. "Ja, natuurlijk heb ik je zien spelen." Vroeg hij nou echt of hij fantastisch was? Wat moest ze daar nou op zeggen? "Nou, ik ben natuurlijk voor grif, maar voor een tegenstander doe je het niet slecht." Dat was het beste wat ze ervan kon maken, want haar 'vergeet Gideon'-date moest ze natuurlijk niet beledigen.

"Goed, welke afdeling vind je dat de beste Zoeker heeft, behalve die van je eigen afdeling natuurlijk, want dat is een te makkelijk antwoord." Ze glimlachte. Dat Hawk overigens nog niet naar haar hobby's had gevraagd, was momenteel nog niet opgevallen, want Wren was veel te blij met dat ze een goed gespreksonderwerp hadden, waarmee ze het vast tot en met Zweinsveld wel zouden redden.

Toen de Drie Bezemstelen in zicht kwam, voelde ze zich dan ook best tevreden met zichzelf, want ze deed het toch maar best goed op haar eerste date ooit. Strafwerk telde immers niet als date, toch? En Gideon had dat vast en zeker niet als date gezien -en dan was ze ook wel erg slecht en ongemakkelijk in daten als die momenten wel mee hadden geteld-. "Wil je later professioneel Zwerkbalspeler worden?", vroeg ze gewoon verder, nog steeds bezig met haar veilige gemeenschappelijke onderwerp.

Niet slecht? Pff. Hawk trok gekwetst zijn mondhoeken naar beneden, want niet slecht was echt geen compliment, hoor. Wren moest toch wel beter weten? Kregen meisjes geen tips van elkaar wat ze moesten doen op een date? En dat was 'slijm bij je man', duh. Het maakte hem niet eens uit of het nep zou zijn, want het waren gewoon prettige dingen om te horen. En op dit moment stelde ze hem teleur.

Op zich maakte dat ook weer weinig uit, want hij deed dit ook alleen maar voor seks. Maar hij deed tenminste moeite, Wren.

"Pff, ik zou het niet weten," antwoordde hij eerlijk. "Ik let nooit zoveel op de zoekers. Ik vind het zo onzinnig dat ze zo belangrijk zijn voor het spel! De drijvers doen het echte werk, maar wij mogen niet eens punten scoren." Zwerkbal zou pas perfect zijn, in zijn ogen, als je 150 punten kreeg als je een tegenstander met jouw beuker knock-out had geslagen.

"Nee, ik word schouwer," grijnsde hij moedig, terwijl hij galant bedacht dat hij de deur voor haar moest openen. Kijk, Wren, hij was een betere date dan jij. "Net zoals mijn vader en mijn grootvader en alle andere mannen in de familie." Wat zij later wilde worden vroeg hij niet, want dan werd het antwoord toch wel 'huisvrouw' en daar was niets interessants aan om over te praten. "Twee boterbiertjes," bestelde hij, voor hij een stoel achteruit schoof voor Wren.

Nogmaals, een betere date.

"Hm, zal ik ook wat eten bestellen?" dacht hij hardop na. "Jij wilt niets, je bent toch op dieet."

Alle vrouwen waren altijd op dieet, toch?

Natuurlijk zag Wren zijn teleurgestelde blik wel. Ojee, dat was nu ook weer niet de bedoeling. Ze had gedacht dat hij wel zou snappen dat ze niet té lovend kon zijn, omdat hij van de 'tegenpartij' was, maar blijkbaar werd haar commentaar niet al te goed ontvangen. Ze moest het nu niet meteen al verpesten, want anders kon ze nooit verder met haar eigen project. Niet een project om Hawk in bed te krijgen, natuurlijk. Gosh, dat was niet een bij haar opgekomen, maar wel het project om niet meer aan die ene jongen te denken. "Als je in Griffioendor zou spelen, had ik je vast fantastisch gevonden en de beste die er ooit is geweest," probeerde ze het goed te praten. Ze glimlachte een beetje. "Loyaal aan mijn eigen afdeling, hè." Dat zou iemand van Huffelpuf toch moeten begrijpen?

"Maar jullie zijn toch heel belangrijk, zodat anderen juist punten kunnen scoren. Zonder jullie zouden ze misschien steeds gewond op het gras liggen." Het leven bestond toch uit ook wel meer dingen dan alleen maar punten scoren? Het was een teamsport. Anders moest hij maar een solohobby gaan doen. De jongen leek best wel een beetje vol van zichzelf te zijn. Wren wist niet zo goed wat ze daarmee aanmoest. 

"Een familietraditie. Wat leuk." Net zoals bij haar in de familie iedereen in een dierenwinkel zou gaan werken. Zij, als oudste, vast sowieso. Misschien kon ze wel ooit de winkel van haar ouders overnemen, maar daar hadden ze het eigenlijk nooit over gehad. Misschien wilde de tweeling dat ook wel. Ach, dat waren zorgen voor later. "Het lijkt me wel een heel spannend en gevaarlijk beroep. Wat dapper." Kijk, ze deed nu wel iets meer haar best. Ze had alleen niet zoveel ervaring met dates. 

Oh, en hij was galant! Met een glimlach ging ze zitten. Ze moest zich gewoon op hem focussen, dan werd het vast een leuke date en dan was ze binnen de kortste keren over Gideon heen, want wie wilde er nu geen charmante...

Of niet.

Op dieet? Moest ze op dieet zijn? Opeens heel bewust van zichzelf keek ze even naar beneden. Ze was toch niet dik? Ze beet op haar lip. "Ik ben helemaal niet op dieet." Maar wilde ze nu iets eten? Nee. Maar alleen al uit principe zou ze nu iets eten. "En ik bepaal zelf wel wat ik wil. Dus bestel voor mij maar een pompoentaartje." Ze keek hem fel aan. Mogelijk zou hij bij nog een tactloze opmerking een tik kunnen verwachten. 

Loyaal aan der eigen afdeling. Pff, wat een onzin. Zoiets had hij nou nooit begrepen. Ja, als je het hem vroeg zou hij direct schreeuwen dat Huffelpuf de beste was, maar dat had er vooral mee te maken dat het zijn afdeling was, dank je wel, en eh… de rest moest maar niet zo loyaal zijn? Duh. 

Daarbij hoorde je als meisje gewoon altijd stapelverliefd te zijn op de jongen, of je op je minst zo te gedragen, en Wren stelde daadwerkelijk teleur met dat ze zo haar eigen mening wilde hebben. Enorm vervelend. "Hm," antwoordde hij dus maar kort, terwijl hij zijn schouders ietwat ophaalde. Begreep ze vast wel dat dat Hawk was voor 'als het moet'.

"Nou ja, onze taak als drijver is wel belangrijk, hoor! Dat mag in mijn ogen echt wel wat punten opleveren." Hij haalde weer zijn schouders op. Dat ze zoveel aardige dingen zei over het schouwerschap beviel hem meer en hij glimlachte dus ook tevreden naar haar. Goed zo, Wren, het werd nog wat met der!

Behalve dat ze toen weer begon te sputteren over dat ze niet op dieet was en dat ze zelf wilde bepalen wat ze at. "Nou, als jij het wilt," zei hij aarzelend. Wat een verspilling! Ze zou er vast niets van eten! "Weet je het zeker?" vroeg hij. In zijn ogen was Wren ook niet dik, maar… dit waren meisjesdingen! "Ik denk dat ik geen meisje ken die niet op dieet is!" Hoewel hij eigenlijk nooit erop lette wat iedereen at op Zweinstein en verder was hij alleen in de buurt geweest van zijn moeder.

"Hebben jullie het daar dan niet uitgebreid over? Wat je wel of niet mag eten?"