Jump to content
Fanny Dickson

[1835/1836] Girls support girls

Recommended Posts

Woensdagmiddag 20 April ergens tussen lessen door op de gang

Kijk iedereen wist wie Helle fucking Iclingas was en iedereen wist dat je niet met haar moest fucken. En ze had nu al meerdere malen gezien hoe de ouderejaars irritante jongens op effectieve en , voor omstanders, hilarische, manieren de les las. En tot voorkort had ze haar alleen van een afstandje bewonderd want hoewel Fanny niet het persoon was om normaal zenuwachtig te zijn en het liefst tegen iedereen haar mond open trok was dit toch anders. Want Helle was niet een of ander iemand die ze even moest laten weten dat zij ook wel iets te zeggen had, of gewoon een persoon waar tegen ze graag wilde praten omdat ze gewoon zin had in sociaal contact. Fanny vond praten heel belangrijk want een gesprek voeren was gehoord worden en dat was een van de meest belangrijke dingen in het leven.

Maar Helle Iclingas was een klein beetje intimiderend in hoe ze overkwam en daarom had Fanny het tot nu toe niet gedurft. Maar nu was ze alleen in de gang en kwam haar voorbeeld op haar af dus nu moest ze wel anders vergaf ze het zichzelf niet.

Jij bent Helle Iclingas toch? Ik bedoel je kent me vast niet ”, beter van niet ze was nou niet echt trots op haar achternaam, “maar ik jou wel en ik wil gewoon zeggen dat je fantastisch bent en dat dus”, ratelde ze zonder al teveel spaties die ik wel getypt heb zodat mijn post leesbaar is. Want als Fanny zenuwachtig was klapte ze niet dicht maar ging ze juist meer en sneller praten

Verassend.  

Natuurlijk was Helle een beetje intimiderend. Haar doel was heel erg intimiderend. Niet op een enge manier, natuurlijk. Op een modieuze manier ten eerste. Het was onmogelijk om mooi, modieus en populair te zijn zonder in ieder geval een beetje intimiderend over te komen. Als je hoog genoeg zat, dan hoefden mensen maar één kleine opening te vinden om over je heen te kunnen lopen en ze zouden het doen. Dus intimidatie was gewoon overlevingsdrang voor iemand zoals zij, oké? Bovendien was intimiderend zijn nodig als je kleine irritante jongetjes bij je weg wilde houden. Niet omdat ze zelf zouden stoppen als ze je eng vonden, maar omdat de intimidatie zelfvertrouwen gaf en je daarmee mensen als Hawk Dickson en Chase Bennett makkelijke af kon snauwen.

Maar goed, daar ging het op dit moment niet om. Het ging om een meisje dat haar plotseling aansprak en in eerste instantie was Helle geïrriteerd, want waarom was zo'n klein huffeltje ineens met haar aan het praten. Maar toen kreeg ze complimenten en was het weer goed. Ja, ze liet het wel toe als het een meisje was. Suck it, Hawk. And with suck it I mean nothing that's within 100 feet of Helle. "Oh wat lief!" Zei ze dus vrolijk. "Hey, zag ik jou niet schreeuwen tegen die jongen in de Grote Zaal? Iets over een kat? Dat was goed."

Oh my god

Helle Iclingas was serieus tegen haar aan het praten. Dat had ze niet verwacht. Tuurlijk ze had het wel gehoopt maar het had niet gehoeven. Want ze had Helle een compliment gegeven en dat was gewoon omdat ze het had moeten zeggen, omdat ze al de hele tijd de gedachte had hoe fantastisch Helle was en Fanny gewoon niet goed was in haar gedachten stil houden. Zodra de woorden op haar tong lagen moesten ze er eigenlijk al uit en het waren alleen haar zenuwen die haar nog hadden tegen gehouden om het te zeggen zodra ze het bedacht had. Maar Helle wist natuurlijk zelf ook wel dat ze geweldig was, de moesten mensen haar vast elke dag vertellen en bovendien hingen er genoeg spiegels in Zweinstein om daar nog even aandacht op te leggen. Niet dat je alles kon zien natuurlijk was het was gewoon alles waarom ze fantastisch was. Het punt was haar complimentje was niet nodig geweest en dat ze toch nu echt een gesprek kreeg was geweldig.

Oh ja dat was mijn neef”, zei ze een beetje teleurgesteld want het is ook een beetje beschamend als je familie was van Ant, of van Hawk, of van iedereen met de achternaam Dickson die niet Butterfly heette. “Hij zegt dat hij hem niet gestolen had maar ik weet zeker van wel. En toen moest ik tegen hem schreeuwen want dat vind hij vervelend en ik leuk”, ze haalde, hopelijk ze was niet heel goed in acteren, nonchalant haar schouders op en grijnsde even zenuwachtig naar Helle. “Die lippenstift is trouwens ook zo mooi, mag je dat gewoon dragen? ”, vroeg ze onder de indruk. Want Fanny mocht waarschijnlijk echt geen lippenstift dragen en hoewel ze graag tegen alles inging wat ze niet mocht doen vond ze sommige dingen wel nog.. eng om te doen al wist ze niet eens waarom. “Of doe je het gewoon? Wat het ook is het is echt heel mooi”.

Ze haalde even diep adem want ze kon nog wel een uur doorratelen maar met alleen maar aan het woord zijn voerde je geen gesprek. En ze wilde graag dit gesprek zo lang mogelijk rekken. 

Edited by Fanny Dickson

Ze was inderdaad het meisje geweest dat tegen de jongen had geschreeuwd in de Grote Zaal! Haar neef, blijkbaar. Een kleine teleurstelling, maar haar eigen broer was Phrixus Iclingas, aka de dufste persoon op heel Zweinstein, dus ze ging het haar niet kwalijk nemen. Dat zou alleen maar hypocriet zijn. Ze wist niet echt waar ze het over had met dat hele "gestolen" gebeuren, Helle was dat allang weer vergeten, maar ze wist wel zeker dat het meisje een punt had. Jongens leken alleen maar te bestaan om vrouwen te irriteren, dus logischerwijze was het hier ook zijn schuld. Helle knikte dus beamend mee. En toen had het meisje het over haat lippenstift. Fantastisch! Zweinstein kon meer van dit soort meisjes gebruiken. Meisjes met smaak die niet bang waren om een andere vrouw te complimenteren op dingen die door de samenleving gezien werden als "ongehoord".

Ze wilde eigenlijk breder glimlachen, maar in plaats daarvan haalde ze nonchalant haar schouders op. Dat stond beter. "Ik doe het gewoon." Zei ze. "Het staat goed, dus waarom zou ik het niet doen? Als je ook wil, kan ik het best aan je geven." Want er was niets beter dan andere meisjes rekruteren in haar queeste om de wereld haar gewoon te laten dragen wat ze wilde. 

Ze deed het gewoon. Dat was fantastisch en beangstigend tegelijk want Fanny wilde het ook gewoon doen. Maar ze wilde het net als Helle gewoon doen en zich oprecht niks aantrekken van wat andere mensen zieden en oprecht niet bang zijn dat haar ouders haar waarschijnlijk gingen opsluiten als ze met zichtbare lippenstift rondliep. Maar haar ouders waren hier niet en Helle Iclingas bood aan om lippenstift aan haar te geven dus er kon vast niet zoveel misgaan. Want er ging ook niks mis in Helle’s leven toch? Ugh soms was ze zo kwaad op zichzelf dat ze de hele ‘i dont care ‘ attitude slechts op zekere hoogte kon imiteren maar hem nog niet echt kon voelen. Kwam vast nog wel.

Ja ze vond het eng maar ze ging geen nee zeggen. Want ze wilde het wel heel graag.
En bovendien het was niet echt cool om nee te zeggen als Helle Iclingas aanbood om je lippenstift te geven.

Ja is goed”, zei ze met veel enthousiasme wat er daadwerkelijk was en ze hoopte dat haar zenuwen niet echt er doorheen klonken. Zou het hele idee dat ze cool wilde zijn tegenover haar idool een klein beetje verpesten. “Ik eh heb het nog nooit gedaan maar het is vast niet moeilijk toch

Aaah nee waarom vroeg ze dat soort dingen. Play it cool Fanny. Play. It. Cool. 

Edited by Fanny Dickson

Helle haalde nonchalant haar shouders op, terwijl ze haar lippenstift tevoorschijn haalde. "Het is niet moeilijk." Zei ze. "Je moet een beetje oefenen, maar je leert het vast heel snel. Doe je lippen zo." Ze maakte zelf de beweging die ze maakte als ze haar lippenstift opdeed en ging aan het werk. Voorzichtig tekende ze de juiste lijnen. Wie zei dat makeup niets was zoals kunst was een leugenaar. Makeup was verf en je gezicht was het doek. Wat kon er meer kunst zijn dan dat? Het was beter dan de saaie portretjes die iedereen kon tekenen. Met makeup was je zelf het portret. Portretten konden mooier zijn dan de werkelijkheid. Makeup was de werkelijkheid. Ja, oke, onder de makeup zagen ze er niet zo uit, blablabla, maar onder jongens hun shirts zaten hun lelijke, ongespierde borstkassen, dus misschien hadden ze allemaal wel wat te verbergen, hmm? Niet dat Helle dat had. Ze droeg het gewoon omdat ze dat wilde. Ze was mooi genoeg zonder, maar waarom zou ze niet nog mooier willen zijn?

"Het staat je zo mooi!" Zei ze tevreden. "Laat je nooit iemand vertellen dat dit niet goed is, want het past zo goed bij je." Heel even was ze stil. "Behalve als je het niet wil natuurlijk. Je bent sowieso mooi en jouw gezicht is jouw gezicht. Niemand mag daar iets over bepalen, al vinden heel veel mensen van wel. Ze hebben het fout." Helle knikte wijs. Ze had altijd tijd over om de jonge meisjes te leren hoe de wereld hoorde te werken. Zoals zij wilden. Dat was hoe het werkte. De rest van de wereld moest daar gewoon nog achterkomen.

Snel imiteerde ze de beweging met haar lippen die Helle maakte zodat deze het op kon schminken. Fanny besloot dat ze het wel nog even geheim ging houden, niet omdat ze bang was dat anderen zouden zeggen dat het niet goed was maar gewoon omdat als ze dit eenmaal ging toevoegen aan haar signature look (die ze nog niet had maar wel wilde hebben) ze het vanaf de eerste dag meteen perfect wilde dragen. Dan konden mensen in elk geval niet om haar heen.

Heb je een spiegel bij je?”, vroeg ze verheugd want ze wilde het zelf ook zien al was het maar om een voorbeeld te hebben over hoe het moest. “En is er meer dan lippenstift, make-up wijs bedoel ik ik wil alles weten

Dit was de beste dag van haar leven!