Jump to content
Pumpkins & Parchment RPG
  • Announcements

• Theodore Whitford

Nieuwe versie van het board!   09/23/17

Hoi iedereen! Om te zorgen dat jullie allemaal veilig en probleemloos kunnen posten, is er af en toe een update nodig. We zijn nu overgegaan op versie 4.2, waardoor alles weer voor langere tijd goed zou moeten werken. Gaat er iets mis, laat het even weten! Liefs,   Sander
Valentine Ingram

[1835/1836] Dit is de beste plek voor dit soort gesprekken

Recommended Posts

OOC:
Niet 15+, maar er wordt uitgebreid over moord gesproken

Dinsdag 22 maart 1836 - 's middags

Een paar dagen geleden was zijn moeder vermoordt en Valentine had het onfortuinlijke genoegen om het nieuws in de fucking krant te moeten lezen. Dat was al genoeg om hem boos te maken, maar het volgende ding was natuurlijk dat het Daniella was geweest die zijn moeder had vermoord. Kon ze nou nooit eens luisteren? Ze had geluk gehad dat de butler alle schuld kreeg.

Maar Valentine was niet zodra hij de krant had gekregen boos naar haar toegestormd. Nah. In plaats daarvan had hij een boze brief naar zijn vader gestuurd, want hij moest op de één of andere manier die agressie kwijt en nu zat hij midden in de leerlingenkamer van Zwadderich, met Daniella op zijn schoot, terwijl ze één of ander verhaal deed.

Vast om hem af te leiden zodat hij haar niet zou verdenken of zo.

"Hm," bromde hij, expres op het verkeerde moment zodat het leek alsof hij niet luisterde.

OOC:
Privé!

Bijna, bijna, had ze Valentine gewoon verteld dat ze zijn moeder had vermoord. Want hoewel ze er ergens heus blij mee was dat iemand anders ervoor opdraaide was ze vooral heel erg gefrustreerd. Want dat was haar werkt, dat waren haar precieze messteken waar ze zo van genoten had om ze uit te delen. Het was haar jurk waar het bloed nog steeds aan zat omdat ze hem eigenlijk niet echt wilde wassen als aandenken. Zij had dit gedaan en het was niet eerlijk dat een of andere stomme bulter nu met de eer mocht strijken. Beledigend bijna dat ze dachten dat een butler dit gedaan kon hebben.

Maar als ze het vertelde werd hij vast weer boos en vervelend en ze spaarde zichzelf liever dat probleem. Er waren immers duizend andere dingen waar ze ruzie over konden maken dus dit hoefde er niet bij.

Waar ze ruzie over konden maken was bijvoorbeeld dat hij compleet niet luisterde naar haar verhaal. Boos fronste ze haar wenkbrouwen en gaf hem een zet tegen zijn schouders. “Hallo? Ik was aan het praten voor als je het nog niet doorhad.

Hij kon een glimlach niet van zijn gezicht af houden, deed daar eerlijk gezegd ook weinig moeite voor toen Daniella hem een duw tegen zijn schouder gaf, want Daniella had niet de upper hand in deze ruzie. Oh, misschien vond ze van wel, zoals Daniella altijd dacht dat ze de upper hand had in elke situatie ook, maar dit keer was hij het. Want hij wist het en zij wist niet dat hij het wist.

"Oh, echt?" vroeg hij dus ook spottend. "Vergeef me dat ik niet luisterde naar je indrukwekkende gesprek over… waar had je het ook alweer over? Franse schoenen?" Of was het Franse wijn? Of Franse wijnrode schoenen? Hij had eerlijk gezegd echt niet opgelet.

Maar nogmaals, hij had een vrijkaart voor een schaakmat.

Dit is een hele slechte analogie.

Kijk dat hij niet luisterde was een ding maar dat hij niet eens deed alsof hij wel aan het luisteren was en het er juist zo dik bovenop legde dat hij dat niet was dat kon ze nog minder hebben.

Als je een probleem hebt met naar mijn interessante verhaal luisteren kan je ook gewoon weggaan ”, kijk nu kon zij zelf ook gewoon boos weglopen maar hij deed vervelend dus hij moest weg. Niet eens omdat ze perse in de leerlingenkamer moest zitten maar gewoon om het principe. “Het ging om Franse Wijn trouwens”, ha stealing Gianna’s subjects thanks babe, “en aangezien jij niet luistert ga ik wel iemand vinden. Iemand die dat met mij wilt gaan drinken ofzo. Dag Valentine”.

En ze wees boos naar de deur van de leerlingekamer zodat hij wist dat hij nu mocht gaan. Of moest gaan eigenlijk. 

Hij had kunnen vertrekken, in elke situatie zou hij natuurlijk willen vertrekken, maar dat kon hij niet. Hij kon niet vertrekken uit een ruzie met Daniella, hij kon niet vertrekken uit elke situatie met Daniella, want het resultaat zou altijd zijn dat hij veel liever bij haar was geweest dan dat hij bij iemand anders wilde zijn. Er was niemand met wie hij tijd wilde doorbrengen als dat betekende dat hij expres ervoor moest kiezen om geen tijd met Daniella door te brengen.

Alternatief kon hij natuurlijk ook niet weg omdat ze op zijn schoot was blijven zitten.

”Oh juist, een interessant verhaal,” zei hij spottend, terwijl hij zijn vingers over haar been liet drijven. ”Over Franse wijn. Je hebt gelijk, dat is inderdaad het meest interessante dat je me op dit moment kunt vertellen. Niet waar?”

Wilde hij ruzie ofzo? Niet dat ze dat perse erg vond want Valentine was altijd nog tien keer aantrekkelijker als hij boos was dan in zijn normale staat, maar dat moest hij dan gewoon.. aangeven ofzo. Want dan was het zijn schuld en kon ze het later boven zijn hoofd houden als zee discussie moest winnen zo van “jij lokt altijd ruzie uit dus nu moet je me gelijk geven”. Zou vast niet werken maar het was alsnog leuk om het te kunnen doen.

En het was gewoon een stuk beter als hij haar dan kwaad wilde hebben dat hij nog iets interessants deed, want dit was vooral irritant en daar was niks spannends aan. “Serieus wat is jou probleem? Je kan zelf ook een gesprek voeren hoor als je het allemaal beter weet”, beet ze hem toe.

En gefrustreerd duwde ze zijn hand weg van haar been. Niet eens omdat ze het echt vervelend vond, ze vond het nooit vervelend als hij haar aanraakte, maar gewoon als hij irritant kon doen dan zij ook. 

Oh, hij wist het beter. Hij wist het allemaal veel beter. Het was eerlijk gezegd geweldig dat hij dit boven haar hoofd kon houden en ergens wilde hij het geheim houden, maar Daniella kennende zou ze het op de één of andere manier wel uit hem krijgen. Ze waren niet zo goed met geheimen.

"Ik heb geen probleem," zei hij rustig en irritant plaatste hij zijn hand weer op haar been terug. Ook omdat het nergens op sloeg dat ze hem weg wilde duwen, overigens, want hij had net zoveel recht op haar lichaam als zij recht had op de hare. "Nou ja, mijn moeder is dood en ik weet wie haar heeft vermoord, maar verder…"

Hij haalde zijn schouders op.

Hij wist wat? Maar hoe dan

Daniella dacht dat ze subtiel was oke?

En eerlijk? In de krant stond dat de butler het gedaan had en hoewel ze het vreselijk vond was het minste dat ze daar uit kon halen een beetje voordeel. Dus ze ging gewoon doen alsof ze van niks wist.

Ja dat weet iedereen”, antwoordde ze tevreden, “van wat ik gelezen heb heeft die butler echt een kunstwerk ervan gemaakt. Hij kan vast heel goed omgaan met een mes ”. En ze leunde wat meer tegen zijn borstkast aan in hoop dat ze nu gewoon dit gesprek konden veranderen in meer fysiek contact en minder woorden. Want hij mocht wel pretenderen dat hij het wist,  zij wist van niks! En dat moest hij maar geloven.

Ze was echt zo subtiel.

Het was dat hij van haar hield.

Ja, alsof van haar houden niet het meest belangrijke op de hele wereld was en eerlijk gezegd het enige wat er toe deed want hij zou al het andere zonder probleem inruilen als dat betekende dat hij Daniella kon houden, maar dat was op dit moment niet aan de hand. In tegendeel, dit alles deed hij juist om Daniella te kunnen houden, want als ze niet ophield met verdomme zijn hele familie uitmoorden, eindigde ze in Azkaban.

"Ja, inderdaad, dat is wat er in de krant staat," zei hij, terwijl hij weer over haar been begon te strelen. En toen, terwijl hij in haar oor fluisterde: "Maar jij en ik weten allebei beter, niet waar?" Alsof ze er überhaupt blij mee zou zijn als de butler het had gedaan. Ze zou klagen over dat hij haar moord had gepleegd.

"Doe overigens maar geen moeite om het te ontkennen."

Ze wist niet zo goed waar Valentine mee bezig was, want oke hij wist dus dat zij het had gedaan en nu? Het was niet alsof hij het kon bewijzen, en zelfs had hij ineens bewijs gevonden dan was ze niet echt bang dat hij haar zou chanteren met dat hij het naar buiten ging brengen. Dat zou een beetje raar zijn gezien Daniella in haar eigen honger naar erkenning voor wat ze nou eigenlijk allemaal kon, hoe goed ze nou eigenlijk was in god op aarde spelen, liever wilde dat uitkwam dan Valentine zelf. In theorie dan.. in praktijk was het niet zo handig maar zelfs in theorie wilde zij als moordenaar liever dat het uitkwam dan hij want anders had hij er niet zo godallemachtig moeilijk over gedaan dat ze het niet mocht doen.

Want dat had hij gezegd, en Daniella had geen reden om hem te geloven dat het toch om zijn moeder ging gezien hij zo’n beetje had aangeboden haar ermee te helpen.  Wat ze hem niet in dank had afgenomen want hoezo zou hij beter weten hoe je dit moest doen, zij had hier meer ervaring mee,

Tf when u boyfriend tries to mansplain u about killing his mom

Maar wat hij nou wel precies wilde dat wist ze niet. Irritant.

Oh”, ze haalde haar schouders op en probeerde niet afgeleid te raken met hoe hij haar weer aanraakte en hoe dichtbij hij was toen hij begon te fluisteren. Focus, Daniella, Focus. “Nouja weet je”, ze glimlachte even en leunde dichter tegen hem aan zodat zij nu het fluisteren kon doen. “Je hebt geen bewijs dus wat wil je doen? Bij deze ontken ik alles”. Ze drukte even een kus op zijn wang voor ze weer wat rechterop ging zitten. “ En zelfs al had ik het wel gedaan wat wilde je doen? Me aangeven? Me arresteren? ”.

Dat waren dus geen serieuze opties en ze stond hier ook veel minder serieus in dan zou moeten. Maar kom op het was toch best wel grappig dit? 

Ja, eh, wat was zijn doel eigenlijk geweest? Hij had er eerlijk gezegd geen. Hoe erg hij Daniella ook met haar kop tegen de muur wilde slaan tot ze eens begreep hoe ze niet haar hele leven moest verpesten, dat zou waarschijnlijk toch niet gebeuren. En het was niet alsof hij zo onschuldig was. Hij wilde haar ook niet arresteren of aangeven, het hele idee alleen al…

Het probleem was alleen dat ze tegen hem gelogen had. En nog steeds weigerde de waarheid tegen hem te vertellen. Dus haast onbewust greep hij haar steviger vast, misschien iets te stevig.

"Dit is geen spel," siste hij naar haar terug. "Je hebt expres niet geluisterd naar wat ik zei."

Waarom moest Valentien zo moeilijk doen. Dit ging er helemaal niet om of ze express niet geluisterd had naar wat hij zei, dit ging erom dat hij had gezegd dat ze iets niet mocht doen wat ze wel wilde doen en dat ze dus gewoon haar eigen plan getrokken had. Dat had niks met hem te maken toch? Als hij had gezegd ‘Daniella veel plezier met mijn moeder vermoorden” dan had ze gewoon naar hem geluisterd. Ze kon er ook niks aan doen dat zijn mening niet met die van haar overeen kwam?

Ugh

Je stelt je aan”, zuchtte ze dan ook verveeld, “ik kan er niks aan doen dat jij niet wilt dat ik haar zou vermoorden als het wel had gewild had ik wel naar je geluisterd dus dit heeft niks met jou te maken!”. En dat ze expres heel hard was gaan praten omdat ze wist dat hij dat vast vervelend zou vinden dat was maar een beetje express.

Daniella is het “i ruin myself to take you down with me” kind of person. Surprise.