Jump to content
  • Announcements

• Theodore Whitford

Nieuwe versie van het board!   09/23/17

Hoi iedereen! Om te zorgen dat jullie allemaal veilig en probleemloos kunnen posten, is er af en toe een update nodig. We zijn nu overgegaan op versie 4.2, waardoor alles weer voor langere tijd goed zou moeten werken. Gaat er iets mis, laat het even weten! Liefs,   Sander
Sign in to follow this  
Alexis Eversly

Algemene Informatie

Recommended Posts

Algemeen Informatietopic

Welkom bij dit topic, waar alle informatie komt te staan waar je wat aan zult hebben! Of je nou het verschil tussen de Buitenwereld en Zweinstein wilt weten of juist hoe je solliciteert; alle informatie staat hier! Het is dus belangrijk om dit topic goed door te lezen, omdat het vast een paar van je vragen zal beantwoorden. Zo niet, dan kun je altijd nog terecht in ons vragentopic.

Inhoud:
- Het verschil tussen Buitenwereld en Zweinstein
- Solliciteren als crewlid
- Wat is waar?
- F.A.Q.

Het verschil tussen Zweinstein en Buitenwereld

Op P&PRPG zijn er twee gedeeltes: Zweinstein en de Buitenwereld. Voordat je je personage aanmaakt moet je natuurlijk wel weten wat deze twee gedeeltes inhouden, vandaar hier een korte uitleg.

Zweinstein
In het Zweinstein gedeelte kun je een leerling spelen, vanaf leerjaar 1 tot en met leerjaar 7. Je bent dus actief als leerling, je wordt in een afdeling gesorteerd en vanaf dat moment kun je in lessen posten, in events posten etcetera! Er zijn veel medeleerlingen om mee te posten en er is altijd wel wat te beleven.

Buitenwereld
Buitenwereld is het andere deel op de RPG en bevat, zoals je wel kunt begrijpen, alles wat buiten Zweinstein ligt. In de praktijk komt dit neer op drie soorten karakters: de kinderen die nog niet oud genoeg zijn om naar Zweinstein te gaan, de studenten aan de Magische Universiteit en de werkenden, maar voel je niet verplicht om je hierbij te houden. De Buitenwereld heeft zo zijn voordelen: het is een groot gedeelte waar bijna alles kan, dus je hebt er alle ruimte om topics te maken en leuke dingen te doen. Wil je een winkelier spelen? Dat kan! Of een baby? Dat kan ook! Alles is mogelijk.

Solliciteren als crewlid

Vind je het leuk om tijd in de RPG te steken? Houdt je van schrijven, van leuke ideeën bedenken, van dingen organiseren en van gezelligheid? Lijkt het je wel wat om wat meer mogelijkheden op de site te krijgen, en wil je graag je best doen om dat goed te gebruiken? Dan is het misschien wat voor jou om een crewfunctie op je te nemen. Als je werkelijk aan al deze eisen voldoet, is de kans ook groot dat je wordt aangenomen.
Desondanks vraag ik je om, voordat je enthousiast een sollicitatieformulier in begint te vullen, nog even na te denken. Het personeel van de RPG vindt het heel leuk om mensen aan te nemen, maar niet zo leuk om mensen af te wijzen of te ontslaan. Wil je graag crewlid worden op de RPG, denk dan voordat je solliciteert, hier nog eens goed over na. Heb je er wel de tijd voor? En, als je er de tijd voor hebt, vind je het dan wel leuk en kun je het wel?
Heb je een positief antwoord op deze vragen, dan adviseer ik je om zeker te solliciteren en, als je dat gedaan hebt, hoop ik dat je wordt aangenomen en veel plezier hebt met je nieuwe functie!

Functies
Je kunt met behulp van het onderstaande formulier alleen solliciteren als crewlid. Functies als afdelingshoofd en admin worden vaak gekozen vanuit de crew zelf en functies als Klassenoudste en Hoofdmonitor worden gekozen door de afdelingscrew. Voor IC functies zoals leraar op Zweinstein moet je contact opnemen met een admin, dan kijkt hij wat er mogelijk is.

Het sollicitatieformulier:

1. Persoonlijk
1.1) Naam:
1.2) Leeftijd:
1.3) Accounts:

1.4) Heb je al ervaring met modereren? (klassenoudste, crew,..)

1.5) Aantal uur per dag beschikbaar:

2. Motivatie
Waarom wil ik crew worden?

3. Crew
3.1) Wat verwacht ik zelf te kunnen doen als crewlid van Pumpkins & Parchment?

3.2) Wat hoop ik toe te kunnen voegen aan Pumpkins & Parchment?

3.3) Wat zijn mijn positieve en wat zijn mijn negatieve punten?

Als je wilt solliciteren, kopieer dan dit formulier en stuur het via een uil naar een admin. Zij zullen het dan plaatsen in het crewoverleg en dan zal je sollicitatie behandeld worden. Het kan een tijdje duren voordat je antwoord krijgt, maar we proberen het zo snel mogelijk te regelen.

Wat is waar?

Heb je problemen met iets te vinden? Maak je geen zorgen, in dit bericht kun je makkelijk opzoeken waar je heen moet als je ergens informatie over wilt lezen! Over alle topics in Belangrijke Informatie komt hier wat uitleg te staan.

Algemeen Informatietopic
Het topic waar je van alles en nog wat in kunt vinden. Hier kun je vinden hoe je moet solliciteren als crewlid, wat je waar kunt vinden en wat het verschil is tussen Zweinstein en Buitenwereld. Een erg belangrijk topic met veel informatie. Het topic wat je nu aan het lezen bent!

De Regels van P&P
In het Regel topic kun je alle regels vinden van de RPG. Wil je dus weten of iets wel of niet mag, dan kun je hier het beste kijken.

Personageregister
Het personageregister is een lijst van alle actieve personages op de RPG, gesorteerd op achternaam. Hier kun je vinden welke karakters door wie gespeeld worden, of ze familie hebben en in welke groep ze zitten.

Adoptiedienst
Als je net op de RPG bent, dan kan het helpen om een adoptieouder te nemen. Of als je juist wat langer op de RPG zit en leerlingen wilt helpen, dan kun je in dit topic alle informatie vinden.

Planning Schooljaar
Wil je weten wanneer welk event wanneer plaats vind, dan kun je in dit topic alle datums vinden. Ook wanneer welke maand begint of eindigt!

F.A.Q.

Wanneer word ik goedgekeurd/gesorteerd?
Als je je personagedossier hebt gepost, moet je even geduld hebben totdat iemand (een crewlid, een klassenoudste of een hoofdmonitor) hem nakijkt. Meestal gebeurt dit binnen een dag, het kan soms een tijdje uitlopen, maar we hopen altijd dat het zo snel mogelijk gebeurt. Degene zal je personagedossier nakijken op mogelijke fouten, bijvoorbeeld als je hebt ingevuld dat je personage paars haar heeft. Nadat deze fouten zijn verbeterd zal de nakijker doorgeven dat je bent goedgekeurd en daarna kun je gesorteerd of omgezet worden door een admin, wat meestal binnen 24 uur gebeurt.

Waarom is mijn personagedossier niet goedgekeurd?
Nakijkers zullen altijd posten waarom je personagedossier niet is goedgekeurd, met een duidelijke uitleg waarom hij nog niet goed is en tips hoe je hem kunt veranderen.

Waarom mag ik mijn naam niet gebruiken?
Daar kunnen twee redenen voor zijn.
1. Je naam is van een bekend persoon (vaak uit de Harry Potter-serie) en het is zo goed als onmogelijk om die naam los te zien van die persoon.
2. Je achternaam wordt al gebruikt op de RPG door iemand anders. Dit betekent niet automatisch dat je naam niet mag. Alleen dat je het met de persoon met dezelfde naam zal moeten bespreken of je de naam mag houden, of dat die persoon liever heeft dat je een andere naam kiest.
Vaak geeft de de nakijker die je personagedossier nakijkt duidelijk aan waarom je naam niet gebruikt mag worden.

Ik heb een waarschuwingspunt gekregen, wat kan ik hier aan doen?
Als je een waarschuwingspunt hebt gekregen, dan is het hoogstwaarschijnlijk een fout. We doen eigenlijk niet aan waarschuwingspunten, dus als je merkt dat er één hebt, dan kun je naar een admin stappen en die zal hem voor je verwijderen. Mocht je echter wel voor een reden gewaarschuwd zijn, dan zal die reden zo goed mogelijk aan je uitgelegd worden.

Ik wil mijn account laten verwijderen. Hoe kan ik dat doen?
Over het algemeen verwijderen we geen accounts. Er zijn andere maatregelen die genomen kunnen worden om ervoor te zorgen dat je bijvoorbeeld niet vindbaar bent op de RPG via google, bijvoorbeeld het verwijderen van je naam uit posts, of zoiets dergelijks. Mocht je een goede reden hebben om je account te laten verwijderen, zoek dan contact op met een admin.

Ik wil mijn post/topic laten verwijderen. Hoe kan ik dat doen?
Over het algemeen verwijderen we niet zomaar topics of posts. In het geval van een dubbelpost kun je makkelijk een crewlid een uiltje sturen of hij hem misschien wilt verwijderen. Heb je andere redenen waarom je posts of topics wilt verwijderen, moet je een crewlid contacteren en die duidelijk uitleggen waarom.

Wat zijn IC punten?
IC staat voor In Character. Dit zijn punten die je karakter krijgt, bijvoorbeeld door het goed beantwoorden van een vraag in een les of door te slijmen bij een leraar. Deze gaan naar de IC cup die een afdeling kan winnen.

Hoe geef ik de link naar een post in een topic?
Boven de post staat een balk, met daarin de naam van degene die hem gepost heeft aan de linkerkant en aan de rechterkant een nummer. Bijvoorbeeld #1. Dat nummer geeft aan de hoeveelste post het was, maar als je op dat nummer klikt, dan krijg je een directe link naar het topic.

Hoe bewerk ik mijn post?
Rechtsonder van de post staan een aantal opties, waardoor Bewerk. Als je daarop klikt, wordt je post geopend en kun je hem bewerken.

Hoe kan ik de titel van mijn topic bewerken?
Je moet naar de eerste post gaan en dan op "Bewerken" klikken. Vervolgens moet je naar "Gebruik volledige editor" gaan en dan kun je in het nieuwe postscherm je titel bewerken.

Hoe stuur ik iemand een persoonlijk bericht (een uil)?
Daarvoor zijn er verschillende manieren.
1. De eerste is om helemaal bovenaan op de balk de Messenger aan te klikken, dat is de envelop. Als je daar op klikt, krijg je een schermpje waar je kunt klikken op "Verstuur Nieuwe Uil". Dan kun je een naam invoeren (of meerderen, wil je hem naar meerdere mensen sturen), een onderwerp en een bericht.
2. De tweede manier is om boven in de balk op je naam te klikken en dan naar de Uilenvleugel te gaan. Als je in de Uilenvleugel bent, kun je heel makkelijk op "Verstuur Nieuwe Uil" klikken.
3. Dit kan op het hele board, als je met je cursor (muisknop) over een naam blijft hangen, dan komt er een pop-up schermpje, waarbij je informatie te zien krijgt over die persoon. Dan kun je klikken op "Stuur een uil naar dit personage", waarbij je een kleine pop-up krijgt waarin je een Onderwerp en Bericht kunt invoeren.

Hoe kan ik een uil naar meerdere personen sturen?
Als je een nieuwe uil stuurt, kun je het beste gebruik maken van de eerste twee mogelijkheden bij de vraag hierboven. Als je dan een uil maakt, kun je meerdere personen invoeren bij het tweede vakje. Vergeet niet om de namen te scheiden door midden van een komma.
Wil je iemand toevoegen aan een al bestaande uil, dan klik je de uil aan en ga je links naar 'Voeg geadresseerden toe'. Klik dan op 'Voeg toe' en vul de namen in van degenen die je wilt toevoegen, gescheiden met een komma.

Hoe tag ik iemand in een post?
Dat doe je heel simpel door gewoon @ te gebruiken, gevolgd door de naam van het account dat je wil taggen. Bijvoorbeeld @@Enjolras Sauveterre.

Hoeveel accounts mag ik hebben?
Er is geen maximum aan accounts dat je mag hebben, maar zorg er wel voor dat je actief kunt blijven met alle accounts.

Wat is de tekst boven mijn avatar?
Dat is je ondertitel, deze kan je zelf aanpassen. Onder je naam onder instellingen zie je een heleboel opties. Bij profielinformatie staat personage titel. Dat is je ondertitel. Vul in het balkje in wat je wil en het is klaar.

Hoe word ik klassenoudste/crew/admin/andere crew functie?
Klassenoudsten en Hoofdmonitors worden gekozen door de afdelingshoofden. Over het algemeen heeft een afdeling twee klassenoudsten en één hoofdmonitor. Valt daar één van weg, dan beslist het afdelingshoofd (vaak in overleg met de anderen van zijn afdelingscrew) wie de nieuwe klassenoudste wordt.
Voor leraar en bw-personeel verwijs ik je naar de bovenstaande post over sollicteren als crewlid.
Afdelingshoofd is geen functie waarop gesolliciteerd kan worden. Als nieuw lid in de crew ben je alleen crewlid, mocht er later nog behoefte zijn aan iemand om een andere functie te vervullen, dan wordt daar vaak in de crew iemand voor uitgekozen.
Ditzelfde werkt voor admins en partijsecretaressen.

Ik wil de displaynaam veranderen van mijn account. Hoe kan ik dat doen?
Uil een admin, die kunnen het voor je veranderen.

Ik heb ruzie met iemand. Wat moet ik doen?
Ten eerste, het NIET uitvechten op het forum! Als je het uitvecht op het forum, dan verpest je alleen maar de sfeer voor anderen en dan komen jullie allebei in de problemen.
Als het iets persoonlijks is, dan kunnen we er niets aan doen en zullen jullie het zelf moeten uitzoeken, gelieve dus niet op het forum. Je kunt wel vragen of we willen bemiddelen, maar we zijn daar niet toe verplicht en de kans is dus dat we nee zeggen.
Als het echter iets te maken heeft met de RPG, bijvoorbeeld over een post of zoiets, dan kun je altijd naar een admin stappen, dan kan die je helpen.